سیدحسن نصرالله:

بحث ترسیم مرز دریایی لبنان ارتباطی به توافق هسته‌ای ایران ندارد

تهران (پانا) - دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم کلنگ‌زنی مرکز گردشگری و جهادی «جنتا» گفت خواسته‌های لبنان در ترسیم مرز دریایی محقق نشود اوضاع به سمت تنش پیش خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بحث ترسیم مرز دریایی لبنان ارتباطی به توافق هسته‌ای ایران ندارد

به گزارش العالم، سید حسن نصرالله در سخنرانی روز جمعه خود به تصمیم تاریخی امام خمینی (ره) در سال 1982 برای اعزام نیرو به لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ایران در آن روزها در جبهه‌ای به طول هزاران کیلومتر علیه صدام که از حمایت سخاوتمندانه آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برخوردار بود، می‌جنگید، اما امام خمینی (ره) فرماندهان نظامی را برای کمک به لبنان و سوریه در برابر صهیونیستها اعزام کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به لبنان در برابر حمله اسرائیلی وارد جنتا شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به شرایط سال ۱۹۸۲ میلادی در لبنان گفت: در سال ۱۹۸۲ میلادی در پی یورش اسرائیل، احتمال قوی وجود داشت که این یورش به همه مناطق لبنان گسترش یابد و دمشق محاصره شود. در آن روزها، امام خمینی (ره) تصمیم تاریخی بزرگی گرفت و نیروهایی را به سوریه ارسال کرد.

وی با بیان اینکه «اردوگاه جنتا میزبان جوانان تمام مناطق لبنان بود»، افزود: یکی از اولین اشخاصی که به اولین دوره برگزار شده توسط سپاه پاسداران پیوست سید عباس موسوی و شمار زیادی از رزمندگان بودند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اردوگاه‌های آموزشی در جنتا به اردوگاههای نظامی تبدیل شد وبه همین دلیل چند بار در معرض گلوله باران نظامیان اسرائیلی واقع شد و تاکنون شماری از لبنانی‌ها و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

سید حسن نصرالله شهادت ابراهیم النابلسی و بقیه شهدای کرانه باختری را که در مسیر آزادی به شهادت رسیدند، به خانواده های آنان تبریک و تسلیت گفت و عنوان کرد که از همین مکان بود که مردان خدا خارج شدند و معجزه ها آفریدند.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مرزهای دریایی و کاریش و حقوق لبنان هیچ ارتباطی به هیچ وجه با توافق هسته ای ندارد، تصریح کرد: شاید آمریکا و اسرائیل بعضی چیزها را بخواهند به توافق هسته ای ربط بدهند ولی ما چیزی را نداریم به آن ربط بدهیم.

سید حسن نصرالله بر لزوم ادامه تلاش برای تشکیل دولت واقعی در لبنان تأکید کرد و افزود: چه توافق هسته ای با ایران امضا شود چه نشود، اگر لبنان آنچه را خواسته بدست نیاورد، وضعیت به سوی تنش پیش خواهد رفت.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که چشم‌ها باید سوی کارییش و مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی باشد و وقت برای میانجی‌گر آمریکایی بسیار تنگ است.

وی خواستار ادامه نظارت بر کاریش و مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی شد و اضافه کرد: تا چند روز دیگر شاهد دستاورد مهمی خواهیم بود که به موضوع مرزهای دریایی مربوط است و با موضوع توافق هسته‌ای ارتباطی ندارد.

دبیرکل حزب الله همچنین به موضوع حمله به سلمان رشدی اشاره کرد و گفت که حمله به سلمان رشدی در قبل آمریکا رویدادی بسیار مهم بود، ولی ما به برخی اطلاعات و داده ها نیاز داریم تا در خصوص این حلمه موضع‌گیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار