ابراز امیدواری کابل از آزادسازی دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا

تهران (پانا) - سرپرست وزارت تجارت و صنایع طالبان افغانستان گفت کابل به دنبال ایجاد روابط اقتصادی با تمامی کشورها من جمله آمریکاست و امیدوار است که واشنگتن دارایی‌های افغانستان را آزاد کند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ابراز امیدواری کابل از آزادسازی دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا

به گزارش ایسنا، نورالدین عزیزی،‌ سرپرست وزارت صنایع و تجارت طالبان افغانستان گفت: مایلیم با تمامی کشورها به ویژه در حوزه اقتصاد و همچنین آمریکا روابط داشته باشیم.

وی همچنین عنوان داشت، دارایی‌هایی که آمریکا مسدود کرده به بخش خصوصی و مردم عادی افغانستان تعلق دارد و اگر آمریکا چشم خود را بر این مساله ببندد، فاجعه‌ای بزرگ برای بخش خصوصی و اقتصاد افغانستان رخ خواهد داد.

این مقام مسئول دولت طالبان افغانستان همچنین تاکید کرد: ما امیدواریم که ایالات متحده چنین اشتباه تاریخی مرتکب نشود و منابع ملی افغانستان را آزاد کند.

دولت افغانستان به رهبری طالبان اوت گذشته میلادی پس از خروج آمریکا از افغانستان و سقوط دولت کابل به ریاست جمهوری اشرف غنی در راس کار قرار گرفته است.

در فوریه ۲۰۲۲، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دستور اجرایی را برای مسدودسازی هفت میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در بانک‌های آمریکا امضا کرد.

قرار بود که نیمی از این بودجه در آینده برای رفع نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان پس از تصمیم دادگاه مربوطه صرف شود. قرار بود ۳.۵ میلیارد دلار باقی مانده در ایالات متحده باقی بماند و برای غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی از جمله حملات ۱۱ سپتامبر استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار