پست غرامت خسارات مشتریان را می‌پردازد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه مرسولات پستی به واسطه‌ ماهیت انتقال‌محور، آسیب‌پذیر هستند، گفت که این شرکت تلاش می‌کند مشتریان حداقل آسیب را از فرایند انتقال مرسولات پستی ببینند، اما درصورت بروز هرگونه خسارت، امکان پرداخت غرامت به آنها وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
پست غرامت خسارات مشتریان را می‌پردازد

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته، ویدیویی از یکی از شرکت‌های خصوصی حمل‌ونقل پستی خبرساز شد که نشان می‌داد کارکنان این شرکت، بسته‌ها و مرسولات را بدون توجه به محتوا و احتمال ایجاد آسیب‌دیدگی در این بسته‌ها، پرتاب می‌کردند و گویی این اقدام را به‌صورت یک بازی و شوخی در نظر گرفته بودند، هرچند گسترش این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، شرکت مذکور را به عذرخواهی از مشتریان واداشت. روز گذشته دوباره ویدیوی مشابهی از نحوه جابه‌جایی مرسولات و این بار توسط شرکت ملی پست منتشر شد که بار دیگر حساسیت‌ها را نسبت به بی‌توجهی به امانات پستی برانگیخت.

در این راستا محمد اخلاقی- مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست درباره این ویدیو توضیح داد: این ویدیو مربوط به چندین ماه قبل است و همان زمان هم پیگیری‌های لازم انجام شده و به افراد خاطی تذکر دادیم و با کسانی که کوتاهی کرده بودند، برخورد کردیم، همچنین در حال حاضر آموزش‌های لازم در اقصی نقاط کشور به کارکنان داده شده است. در عین حال اگر مشتری در این حین متحمل ضرر و زیانی شده بود، جبران خسارت انجام شده است. اما اینکه بعد از چندین ماه این ویدیو در رسانه‌ها بازنشر شده، جای سوال است.

وی اظهار کرد: موضوعات این‌چنینی که با مشتری در ارتباط است، به مراتب در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و به اطلاع شرکت پست هم می‌رسد و از این رو پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و تمام تلاش ما این است که هموطنان ما متحمل ضرر نشوند. به همین دلیل ما در یک سال گذشته، بحث هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم و فرآیندهای نقل و انتقال، پردازش و به‌زودی مرحله توزیع ما به‌صورت هوشمند انجام می‌شود تا فرآیند انتقال و پردازش با حداقل وابستگی به نیروی انسانی و با حداکثر کیفیت انجام شود.

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست ادامه داد: به‌عنوان نمونه اواخر سال گذشته بود که بزرگ‌ترین مرکز سورتینگ کشور توسط شرکت ملی پست با بومی‌سازی فناوری سورتینگ توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی پیاده‌سازی شد و فازهای عملیاتی آن اوایل امسال نهایی شد و در حال حاضر با ظرفیت کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته و باعث شده که در فرآیند پردازش هم سرعت ما افزایش پیدا کند و هم خطاهای نیروی انسانی کاهش پیدا کند و سیستم‌های انتقال مختلفی است که در مجموعه شرکت ملی پست قرار گرفته و بحث هوشمندسازی توزیع هم در دستور کار است تا حداقل مشکلات برای مشتریان ما ایجاد شود.

اخلاقی بیان کرد: در چرخه عملیات لجستیک و حمل‌ونقل، نه فقط در شرکت ملی پست یا در ایران، بلکه در شرکت‌های اقصی‌نقاط دنیا، به‌دلیل ماهیت صنعت که نیرومحور است و جابه‌جایی کالا را می‌طلبد و به‌واسطه ابزارهای متنوع انتقال، پذیرفته شده که بخشی از این مرسولات دچار خطا می‌شود و به‌ همین دلیل است که مکانیزم‌های جبران خسارت در کل دنیا وجود دارد. بعضا حتی بخشی از مرسولاتی که ما به خارج از کشور ارسال می‌کنیم، دچار آسیب می‌شود و حتی این اتفاق در کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته هم رخ می‌دهد و در طول ماه تعداد زیادی مرسوله که باید غرامتش دریافت می‌شود، وجود دارد.

وی با بیان اینکه این آسیب‌ها را نمی‌توان به صفر رساند، افزود: اما تلاش ما این است که این آسیب‌ها به حداقل برسد. سازوکار رسیدن به این هدف هم استفاده از تکنولوژی‌های نوین در حمل‌ونقل و جابه‌جایی مرسولات است. اما هرگاه به مرسوله‌ای آسیبی وارد شود، ما آمادگی داریم که جبران خسارت کنیم، کمااینکه این موضوع یک رویه مصوب است و در شرکت ملی پست هم پیاده‌سازی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار