برگزاری کارگاه ویژه داستان‌نویسی در شهرستان بن

بن (پانا) - کارگاه ویژه داستان‌نویسی با حضور نویسندگان نام آشنای استان و اهالی قلم شهرستان بن در مجتمع تفریحی گرداب بن برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه ویژه داستان‌نویسی در شهرستان بن

این کارگاه داستان نویسی، با همکاری اداره ارشاد شهرستان بن، با هدف تقویت جریانات نویسندگی و دیده شدن آثار نویسندگان، در جمع اهالی قلم شهرستان بن و با حضور احسان قائدی، نویسنده و رییس حوزه هنری استان و سجاد خالقی نویسنده کتاب های ظلمت سپید و روز داوری برگزار شد.

در این کارگاه قائدی از شهرستان بن به عنوان زادگاه حکیمانی چون میرزا حبیب دستان بنی و میرزا قلزم وردنجانی نام برد که ظرفیت خوبی در عرصه ادبیات داشته و دارد.

وی ادامه داد: مشکل عمده داستان نویسان سوژه است و در این شهرستان سوژه ها و آیین های محلی خاص و شخصیت هایی وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به انواع داستان در معنای واقعی کلمه را دارند.

قائدی در ادامه از حمایت حوزه هنری در امر تداوم کارگاه‌های آموزشی، رویدادهای ادبی نقد و بررسی آثار نویسندگان شهرستان تا مرحله پختگی و به ثمر رسیدن خبر داد.

سجاد خالقی نیز ضمن تبیین اصول اولیه داستان نویسی، از نویسندگی به عرق ریختن روح تعبییر کرد و گفت:" مسیر پیشرفت در این حوزه بسیار سخت است. باید آموختن را شروع کنیم در معرض نقد قرار بگیریم و پیوسته بنویسیم زیرا نمی توان در این مسیر درنگ کرد یا وقفه انداخت ."

خالقی تاکید کرد: باید پیوسته کتاب بخوانیم، زیاد بنویسیم و زیاد ببینیم.

در پایان تعدادی از آثار نویسندگان شهرستان خوانده شد و مورد بررسی، نقد و تبادل نظر قرار گرفت.

خبرنگار دانش آموز: غزل علی بیگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار