اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با پانا:

‌ضعف مهاجمان، تلاش بازیکنان پرسپولیس را هدر می‌دهد

نباید به این راحتی امتیاز از دست بدهیم/ سال سختی در پیش داریم

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که ضعف بازیکنان خط حمله قرمزپوشان باعث هدر رفتن تلاش تیم می‌شود و کادر فنی باید چاره‌ای برای این مشکل بیاندیشد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
‌ضعف مهاجمان، تلاش بازیکنان پرسپولیس را هدر می‌دهد

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به توقف پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن ده نفره، اظهار داشت: «بازی اول همیشه در هر تورنمنتی سخت است و معمولاً تیم‌ها محتاط به میدان می‌روند تا ریسک شکست کمتر شود. هر تیمی بتواند در همان گام اول 3 امتیاز را بگیرد، اعتمادبه‌نفسش بالا می‌رود و در ادامه بازیکنان باانگیزه بیشتری پیش می‌روند. پرسپولیس هم تمام تلاش خود را برای باز کردن دروازه ی ذوب‌آهن کرد. با ترکیب خیلی خوبی وارد بازی شد و موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای داشت اما واقعیت این است که در بخش ایجاد فرصت گل صددرصد ضعیف بودیم و آن‌طور که انتظار می‌رفت، نتوانستیم مهاجمان را تغذیه کنیم.»

وی افزود: «ذوب‌آهن یازده نفره بود، ما بازهم برتر میدان بودیم اما وقتی ده نفره شدند، طبیعی بود که بازی یک‌طرفه شود و تیم حریف دنبال گل نخوردن و دفاع صرف باشد. آن‌ها خیلی عالی بازی کردند و تمام روزنه‌های نفوذ را بستند. پرسپولیس باید روی ایجاد فرصت خیلی کار کند. به‌خصوص اینکه وقتی تیمی ده نفره می‌شود یا بازی دفاعی را در دستور کار قرار می‌دهد، باید بچه‌ها راه رسیدن به دروازه را پیدا کنند. نه اینکه باری‌به‌هرجهت توپ‌ها را بلند روی دروازه بفرستند. تیم حریف هم وقتی راه‌ها را بست، دقیقاً می‌دانست پرسپولیس توپ‌ها را ارسال می‌کند و تمام نبردهای هوایی را بردند. البته یکی دو فرصت گلزنی داشتیم که با بی‌دقتی مهاجمان هدر رفت. این بی‌مسئولیتی و کم‌دقتی یک مشکل است. ضعف مهاجمان باعث می‌شود تا تلاش بازیکنان دیگر هم هدر برود و تیم نتواند برنده شود.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «ما به یک مهاجم شش‌دانگ گل زن نیاز داریم که بتواند این تک موقعیت‌ها را گل بزند. همیشه تیم‌ها باز بازی نمی‌کنند مخصوصاً در لیگ ما که اکثر مربیان مقابل پرسپولیس برای نباختن می‌آیند. اگر مهاجم گل زن بیاید، فشار روی بازیکنان فعلی کم می‌شود و آن‌ها راحت‌تر می‌توانند بازی کنند. همآن‌طور که مغانلو به پرسپولیس اضافه شد، توانست فشار را از روی بقیه بردارد و آن‌ها بهتر توانستند توانایی خود را نشان دهند. مهاجمان فعلی ما نیاز به تجربه و البته تمرکز بیشتر دارند تا بتوانند موقعیت‌ها را گل بزنند.»

اسماعیل حلالی گفت: «از دست دادن 2 امتیاز در بازی اول خوب نیست اما تیم ما را خیلی خوب دیدم. شک نکنید این تیم دوباره سرحال می‌شود و می‌تواند راه خودش را پیدا کند. بازی اول بود و در زمین حریف آن‌ها تمام نفرات را جمع کردند تا نبازند. موقعیت‌هایی داشتیم اما برای بردن کافی نبود. امیدوارم در بازی‌های بعدی بتوانیم باقدرت بیشتر و بازی بهتری، ببریم و 3 امتیاز را بگیریم. فراموش نکنید که در لیگ باید امتیازهای هفته‌های اول را بگیرید تا بتوانید در کورس باشید چون تیم‌ها وقتی به هماهنگی برسند، امتیاز گرفتن از آن‌ها سخت می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «امسال تیم‌های خیلی خوبی داریم که واقعاً خیلی خوب هم‌بسته شدند. استقلال، سپاهان، مس، گل گهر و البته فولاد. بااین‌حال استقلال و تراکتور را آن‌طور که می‌گفتند، قوی ندیدم. شاید هفته‌های آینده بهتر شوند اما واقعاً سپاهان خیلی خوب بود و حریف و رقیب قدرتمندی برای پرسپولیس درراه قهرمانی است. بدون شک پرسپولیس سال سختی در پیش دارد به‌خصوص اینکه بازیکنان خیلی خوبی هم خریدیم و انتظارات بالاست.»

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به رویارویی سرخ‌پوشان با فولاد در هفته دوم، افزود: «نکونام روش کی روش را بازی می‌کند و دقیقاً تیمش با همان شیوه پیش می‌رود. معتقدم باید خیلی باهوش باشیم. آن‌ها تیم خیلی خوبی دارند و امتیاز گرفتن از آن‌ها سخت است. نمی‌شود به این‌طور تاکتیک‌ها ایراد گرفت. اما خودم مربی باشم، اصلاً دوست ندارم تیمم بازی نکند و برنده شود. نتیجه برای من در اولویت دوم خواهد بود. تیمم باید خوب بازی کند و اگر برنده شد، منِ مربی کیف می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار