۲۱۵ سازمان مردم‌نهاد در استان اردبیل فعال است

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از فعال بودن ۲۱۵ تشکل و سازمان مردم‌نهاد در مناطق مختلف این استان در زمینه‌های مختلف خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
۲۱۵ سازمان مردم‌نهاد در استان اردبیل فعال است

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با بیان اینکه از مجموع ۴۶۰ تشکل دارای پروانه فعالیت هم‌اکنون ۲۱۵ سازمان مردم نهاد در استان فعال است، افزود: ۴۷ درصد تشکل‌های مردم نهاد در این استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه استانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان پنج مرجع صادر کننده پروانه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد هستند، بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های هشت‌گانه مشخص و معین فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد استان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، بهداشت و سلامت، عمران، آبادانی، علوم و فناوری، محیط زیست و منابع طبیعی، توسعه پایدار و امور بین‌الملل فعالیت می‌کنند.

باقلاچی اضافه کرد: در سال‌های گذشته مجوزهای چند منظوره برای این تشکل‌ها صادر می‌شد که هم اکنون این مجوزها تک منظوره صادر می‌شود تا تشکل‌ها به صورت تخصصی و در هشت حوزه تعیین شده فعالیت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد ماهیت غیردولتی دارند، به هیچ وجه اعتبار دولتی به آنها اختصاص داده نمی شود اما در قالب تفاهم‌نامه، قرارداد و برون‌سپاری فعالیت‌ها حمایت‌های مالی از این تشکل‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: تشکل‌ها در واقع رابط بین مردم و دولت هستند و بر همین اساس باید در توانمندسازی جامعه و بحث مطالبه‌گری نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

باقلاچی تصریح کرد: در تشکل‌های مردمی افراد بر اساس علاقه و احساس مسئولیت به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند و در هر حوزه‌ای که آسیب و تهدیدی را تشخیص دادند ورود کرده و نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌ها تلاش می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار