معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه خبر داد:

فعالیت «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» در مراغه

مراغه (پانا) - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه از فعالیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» در مراغه

جلسه شورای آموزش و پرورش به ریاست معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در سالن فرهنگ اداره آموزش و پرورش با محوریت «تعیین میزان کمک‌سرانه برای مدارس هیئت امنایی» و همچنین فعالیت «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» برگزار شد.

داود اسدیان، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه ضمن اعلام افزایش ۲۵ درصدی کمک‌سرانه مدارس هیئت امنایی و بزرگسالان، به لزوم نظارت دقیق بر اجرای فوق‌برنامه نیز تاکید کرد و گفت: ۱۴ مدرسه هیئت امنایی و دو مدرسه بزرگسالان در این شهرستان وجود دارد که این افزایش، دانش‌آموزان آنها را شامل می‌شود و فعالیت‌های فوق‌برنامه این مدارس نیز متناسب با این افزایش در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: کارگروه شهرستانی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به سرعت تشکیل شده و ۲۱ دستگاه و نهاد در آن عضویت دارند که بایستی با همکاری و انسجام در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده گام بردارند.

اسدیان جلب مشارکت خیران برای رفع نیازهای آموزشی و پرورشی را یکی از اولویت‌های مهم این کارگروه عنوان کرد و افزود: عدالت به معنای برابری نیست و بر همین اساس نیز در سطح جامعه باید به گفتمان مشترک در عدالت آموزشی و عدالت تربیتی برسیم.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: با مشارکت گروه‌های جهادی و مشارکت بنیاد علوی ۵ مدرسه در روستاهای این شهرستان در حال ساخت است.

حسین اکبریان افزود: برای تحقق عدالت آموزشی در یک سال گذشته با مشارکت کمیته امداد و با ایجاد مرکز نیکوکاری احسان در اموزش و پرورش ۶۰۰ میلیون تومان صرف خرید تلفن همراه برای دانش آموزان شده است.

وی اظهار کرد: نخستین برنامه قرار گاه جهادی آموزش و پرورش، تجهیز و توسعه مدارس روستایی و حاشیه شهر است.
به گفته مدیر آموزش و پرورش مراغه از دیگر اقداماتی که در راستای اهداف این قرارگاه در شهرستان آغاز شده است می‌توان به تشکیل ۱۱۳ پایگاه تابستانی برای تثبیت یا تعمیق یادگیری اشاره کرد.

اکبریان در پایان با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۱۳ دانش‌آموزان در این پایگاه‌های تابستانی پذیرش شدند، بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار ترمیم معدل در مقاطع دهم و یازدهم نیز امکان‌پذیر شده و نمره شهریور این دانش‌آموزان جایگزین نمره خردادماه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار