استاندار اصفهان:

در دوره طلایی فرزندآوری هستیم

اصفهان (پانا) - استاندار اصفهان گفت جامعه هم‌اکنون در یک دوره طلایی فرزندآوری قرار گرفته است که هنوز برای جوانی جمعیت و جلوگیری از آسیب‌های پیری جمعیت می‌توان برنامه‌ریزی کرد. بر این اساس قانون جوانی جمعیت نوشته شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
در دوره طلایی فرزندآوری هستیم

سید رضا مرتضوی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان عنوان کرد: ستاد امور جوانان با توجه به اهمیت جوانان و پرداختن به آن دارد و متناسب با سند ملی جوانان در استان‌ها تشکیل شده و با توجه به اینکه جوانان از مهم‌ترین مسئولیت‌های دستگاه‌ها شناخته می‌شود با مسئولیت استاندار در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: بعد از تغییر و تحول اداره ورزش و جوانان درخواست شد با برنامه شش جلسه در سال با رویکردهای جدید مقرر شود، رویکرد فعلی ستاد ساماندهی امور جوانان شناسایی مسئولیت‌های جدید دستگاه‌های مرتبط با حوزه جوانان و پیگیری انجام مسئولیت آنها در حوزه‌های مربوط است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برنامه دوم فعال سازی سمن‌های حوزه جوانان است، ادامه داد: باید امور جوانان با همکاری و مساعدت خود جوانان و پشتیبانی تشکل‌ها و سمن‌ها که در دست خود جوانان و به کمک مصوبات و دستگاه‌های اجرایی انجام شود و اگر این روند پیش برود حتی موفقیت‌ها بیشتر نیز خواهد بود.

مرتضوی در خصوص بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت اضافه کرد: الان در یک دوره طلایی هستیم که هنوز برای جوانی جمعیت و جلوگیری از آسیب‌های پیری جمعیت می‌توان برنامه‌ریزی کرد، قانون جوانی جمعیت نیز به همین دلیل نوشته شده است.

وی تصریح کرد: پیدا کردن راه حل برای مشکلاتی که امروز در بحث اداره زندگی وجود دارد یکی از برنامه‌های اصلی است که در قرارگاه جوانی جمعیت پیگیری می‌شود، بعضاً به دلیل نپرداختن به مؤلفه‌های هویتی که گوهرهای تربیت خانواده است این مؤلفه‌ها در حال از بین رفتن است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در فضای مجازی دیده می‌شود که افراد مؤثر جوامع غربی تلاش می‌کنند خانواده‌ها و مردم خود را به سمت فرزندآوی و تقویت بنیاد خانواده هدایت کنند، این افراد شاخص در کشور ما نیز می‌توانند کارکرد داشته باشد اما ورزشکاران و بازیگران ما به جای پرداختن به مؤلفه‌های هویتی خودمان دستمایه سیاست ورزی می‌شوند.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار