الزام دریافت مجوز طرح‌های تبلیغات محیطی در نیشابور

نیشابور (پانا) - طرح‌های تبلیغات محیطی برای اکران در تابلوهای شهری و نمایشگرها باید مراحل اخذ مجوز را طی کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
الزام دریافت مجوز طرح‌های تبلیغات محیطی  در نیشابور

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: تبلیغات محیطی عبارت است از کلیه تابلوهای تبلیغاتی اعم از دیواری، پارچه‌ای، فلزی، رایانه‌ای، نمایشگرها، ‌متحرک و منقوش بر وسایل نقلیه برای معرفی یا تبلیغ کالا، خدمات و هر نوع فعالیتی که برای اطلاع‌رسانی و اعلان عمومی در سطح شهرها، راه‌های مواصلاتی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، ‌ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و سایر اماکن عمومی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

علیرضا سیدآبادی افزود: بر اساس مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور در تاریخ‌ 17/3/85 و همچنین مصوبه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسـه 198 مـورخ 27/11/88 بر اساس تفویض جلسه 638 شـورای عـالی انقـلاب فرهنگـی، سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطـی تدوین و ارائه شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل ارشاد استانها وشهرستانها وظایف نظارتیِ مشخصی در این راستا دارند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس کلیه تبلیغات شهری و محیطی باید از طریق کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد و هیچ سازمان و نهادی نباید رأساً در این زمینه اقدام نماید.

سیدآبادی یادآورشد شد: بر مبنای ماده 4 مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور، کلیه مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی موظف اند برای اجرای طرح های تبلیغاتی قبل از اکران عمومی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل فعالیت خود مجوز اجرای طرح دریافت کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس ماده 5 مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور، مسئولیت محتوای طرح تبلیغاتی و اجرای آن در چهارچوب قوانین موضوعه و مقررات جاری و دستورالعمل های اجرایی تبلیغات با مدیر مسئول کانون آگهی و تبلیغاتی است و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وشهرستان ناظر به حسن اجرای قوانین و مقررات تبلیغاتی بوده و در صورت احراز تخلف برابر مقررات اعمال قانون خواهند کرد.

سیدآبادی ادامه داد: بر اساس قوانین موضوعه فوق؛ تبلیغاتی‌ که‌ مروج‌ فساد و عقاید خرافی‌ یا مخالف‌ ادیان‌ رسمی‌ کشور باشد- تبلیغاتی که موجب‌ توهین‌ به‌ ادیان‌ رسمی‌ کشور، آداب‌، رسوم‌، قومیت‌ها، لهجه‌ها و گویش‌های‌ مختلف‌ شود- تبلیغاتی‌ که‌ مروج‌ تخریب‌ محیط‌ زیست‌ انسان‌، جنگل‌ها، مراتع‌ و منابع‌ طبیعی‌ و زیستگاه‌های‌ طبیعی باشد- تبلیغاتی‌که القاء وحشت‌ و خشونت‌ کند- ترویج‌ زبان‌ بیگانه‌، غلط‌ نویسی‌ و غلط‌ گویی‌ در تبلیغات- تبلیغاتی که تولیدات‌ داخلی‌ را بی‌ ارزش‌ نشان‌ دهد و... ممنوع است و اجازه اکران در تبلیغات محیطی به آن داده نمی شود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همیاری نهادها و سازمان ها و دستگاههای اجرایی و نظارتی بتوانیم در ساماندهی مطلوب و شایسته تبلیغات محیطی در شهرستان نیشابور گام های ارزنده ای برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار