برای خرید آپارتمان 90 متری چقدر باید هزینه کرد؟

تهران (پانا) - بررسی‌های پانا نشان می‌دهد برای خرید خانه 90 متری در مناطق مرکزی و متوسط شهری مانند تهران باید به‌طور متوسط حدود 4 تا 7 میلیارد تومان هزینه کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برای خرید آپارتمان 90 متری چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت مسکن در دهه‌های مختلف دچار فرازونشیب‌های بسیار زیادی بوده است اما در این دو سه سال اخیر با توجه به شرایط تورمی که تجربه شده است با جهش قیمت مسکن روبه‌رو بوده‌ایم.

خرید آپارتمان‌های 90 متری در نقاط مختلف شهر تهران از حدود 2 میلیارد تومان در منطقه‌ای مانند مبارک‌آباد بهشتی شروع می‌شود و در مناطق مرکزی شهر تا حدود 4 تا 6 میلیارد تومان قیمت دارد. همچنین در مناطق مرکز به سمت شمال تهران حدود 7 میلیارد تومان باید هزینه شود.

حدود سال 90 بود که سامانه ثبت معاملات مسکن خبر از افزایش 17 درصدی قیمت نسبت به سال قبل می‌داد و در آن زمان سخن از رشد آرام قیمت مسکن می‌شد. میانگین قیمت آپارتمان‌ در شهر تهران در زمستان 1390 مترمربعی 2 میلیون و 55 هزار تومان اعلام شد.

بعد از گذشت حدود 11 سال مرکز آمار ایران گزارش بازار مسکن تهران در تیرماه امسال را اعلام کرد که بر اساس آن متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۴۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان است.

افزایش 42 میلیونی قیمت مسکن در طول 11 سال نشان از جهش قیمت مسکن در سال‌های اخیر دارد و این در شرایطی است که حقوق کارگری که قشر متوسط جامعه هستند متناسب با این جهش قیمت مسکن نبوده است.

حداقل حقوق کارگری در سال 90 حدود 3 میلیون بوده است و اکنون بعد از 11 سال حداقل حقوق کارگری حدود 5 میلیون 800 هزار تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار