«خرده روایت‌‌های عاشقی» در موزه سینما اکران شد

تهران (پانا) - انجمن سینمای جوانان ایران با اکران 5 فیلم کوتاه با موضوع محرم از سازندگان این آثار در موزه سینمای ایران با حضور اهالی رسانه تجلیل کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
«خرده روایت‌‌های عاشقی» در موزه سینما اکران شد

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراسم اکران پنج فیلم کوتاه برگزیده با موضوع محرم با عنوان «خُرده روایت‌‌های عاشقی‌»، و تجلیل از سازندگان این آثار چهارشنبه 19 مردادماه 1401 در موزه سینمای ایران با حضور جمعی از فیلم‌سازان، منتقدان و اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای مراسم، محیا ساعدی مجری برنامه ضمن قرائت متن کوتاهی در رثای شهادت اباعبدالله (ع) و خواندن یک قطعه شعر از جمله اشعار آیینی زنده‌یاد امیرهوشنگ ابتهاج، از مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برای ایراد صحبت‌ درباره مراسم اکران فیلم‌های کوتاه با موضوع محرم، دعوت کرد که روی صحنه حاضر شود.

مهدی آذرپندار پس از خیرمقدم و تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته آثار قابل توجهی از نظر کمیت و شاید کیفیت با موضوع محرم و پاسداشت حماسه حسینی ساخته نشده است، عنوان کرد: مراسم اکران پنج فیلم کوتاه با عنوان «خُرده روایت‌‌های عاشقی» به نحوی بهانه‌ و مقدمه‌ای بوده است که ما برای این موضوع و برای اهل بیت (ع) در انجمن سینمای جوانان ایران آثار ماندگاری را تولید کنیم. معتقد هستم وقتی یک جامعه‌ای که به ایران هم محدود نمی‌شود به یک مساله ایمان دارد، به هیچ وجه نمی‌تواند برچسب تولید سفارشی به فیلم‌ها زده شود و تولید اثر برای این موضوع را به حاشیه ببرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان با بیان این‌که این مراسم بهانه‌ای برای توجه بیشتر به این دست از تولیدات سینمایی خواهد بود، افزود: براساس باورهای دینی، تولید اثر برای اهل بیت و به ویژه امام حسین (ع) را برکت می‌دانیم و معتقد هستیم که تمام هزینه‌‌هایی که در این راه صرف کنیم، چندین برابر به انجمن بازمی‌گردد؛ به همین بهانه گمان می‌کنم کمبود هزینه و امکانات دلیلی بر تولید نشدن از این جمله آثار نبوده و فقدان ایده و فیلمنامه قابل قبول، مهم‌ترین مساله در تولید نشدن آثار است.

آذرپندار در پایان با ابراز این امیدواری که سال آینده در ماه محرم و صفر و برگزاری دوره دیگر«خُرده روایت‌‌های عاشقی» تعداد فیلم‌های شاخص با موضوع محرم به تعدادی قابل توجه‌تری رسیده باشد، گفت: پنج فیلم اکران شده در این مراسم بضاعت ما در سال‌‌های اخیر بوده است و اگرچه احتمال این‌که فیلم‌های درخور و قابل توجهی را مورد بررسی قرار نداده‌ باشیم هم وجود دارد، ولی این پنج اثر جزو بهترین فیلم‌های کوتاه با موضوع محرم است.

داریوش یاری هم در ادامه این مراسم بیان کرد: با توجه به صحبت‌های مهدی آذرپندار باید بگویم که ما بدهکار مفاهیم بلند عاشورایی هستیم و در تمام این سال‌ها نتوانسته‌ایم وظیفه خود را به خوبی ادا کنیم.

وی ادامه داد: کارگردان‌های بسیار خوبی داریم که تولید اثر در این زمینه را به هیچ وجه کار سفارشی نمی‌دانند و تنها نیاز است که از این فیلم‌سازها حمایت شوند که خوشبختانه مدیرعامل انجمن سینمای جوانان با صدای رسا این حمایت را از فیلم‌سازان اعلام کردند.
در ادامه با حضور مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران، علی جعفری معاون اداری و مالی انجمن سینمای جوانان ایران، داریوش یاری کارگردان و فیلمنامه‌نویس، رهبر قنبری نویسنده و کارگردان، محمد مصباح تهیه‌کننده و کارگردان و مرتضی رزاق کریمی تهیه‌کننده و مدیرتولید سینما از پنج کارگردان تجلیل شد و هدایایی به پاس زحمات آن‌ها اهدا شد.

پس از این مراسم، پنج فیلم کوتاه «بی‌بی» ساخته سعید نجاتی، «مینی‌بوس» ساخته ابوذر حیدری، «جای خالی» ساخته علی ملاقلی‌پور، «کوه سفید» ساخته مهرداد حسنی و «جرم یحیی» ساخته محسن هادی در سالن فردوس موزه سینمای ایران به نمایش درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار