مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان گلوگاه:

خبرنگاری، آینده دانش‌آموزان را تضمین می‌کند

گلوگاه (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان گلوگاه گفت عرصه خبرنگاری، آینده دانش‌آموزان را تضمین می‌کند و حق مطالبه‌گری را به دانش‌آموزان می‌آموزد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاری، آینده دانش‌آموزان را تضمین می‌کند

اویس خادم لو گفت: از دوره متوسطه اول وارد خبرگزاری پانا شدم و تا پایان تحصیلات متوسطه به عنوان دانش آموز خبرنگار فعالیت کردم؛ پس از این دوره نیز وارد باشگاه خبرنگاران جوان مرکز مازندران شدم و در آن جا به صورت حرفه‌ای دوره های خبرنگاری را گذراندم.

خادم لو در خصوص خبرگزاری پانا گفت: این خبرگزاری نخستین خبرگزاری دانش آموزی در سطح جهان است؛ افرادی که ایده پردازی و این خبرگزاری را تأسیس کردند افرادی متفکر و هوشمند بودند. خبرنگاری مجموعه ای از مهارت ها است که هم گفتار و هم نوشتار و همچنین اعتماد به نفس دانش آموزان تقویت می شود.

وی افزود: در بخش نیروی انسانی و سخت افزاری در خبرگزاری پانا دچار مشکل هستیم؛ در شهرستان ها باید مکان و دفتری برای خبرگزاری پانا وجود داشته باشد که معرف پانا باشد و آموزش و پرورش شهرستان ها باید از این مجموعه حمایت کنند.

خادم لو بیان کرد: دانش آموزان باید امکاناتی را همانند دوربین عکاسی و فیلمبرداری، میکروفن و ضبط کننده صدا در اختیار داشته باشند؛ امروزه طوری شده است که این وسایل و تجهیزات اهمیت دارد و مخصوصاً در شهرستان های محروم دانش آموز خبرنگاران از نبود تجهیزات تهیه اخبار آسیب می بینند.

مدیر سازمان دانش آموزی شهرستان گلوگاه در رابطه با فعالیت های خود در عرصه خبرنگاری افزود: پس از گذراندن دوره های حرفه ای در باشگاه خبرنگاران، مسأله تحصیل من پیش آمد و وارد دانشگاه فرهنگیان شدم و شغل شریف معلمی را انتخاب کردم.

اویس خادم لو بیان کرد: پس از فارغ التحصیلی و چند سال سابقه معلمی در شهرهای استان مازندران، به شهر خود برگشتم؛ در آن جا مدیر سازمان دانش آموزی شهرستان گلوگاه شدم، جایی که همیشه به آن عشق می ورزیدم.

وی ادامه داد: با پذیرش مسئولیت در سازمان دانش آموزی، خبرگزاری پانا این شهرستان را فعال کردم. تقریباً چهار سال است که در خبرگزاری پانا شهرستان گلوگاه فعالیت می کنم و در این چند سال خبرگزاری شهرستان عملکرد خوبی داشته است.

خادم لو توصیه ای به خبرنگاران کرد و گفت: با علاقه وارد این حرفه شوید، مداوم کار کنید تا جایی که به درستان لطمه نخورد؛ اگر وارد این وادی می شوید باید صبور باشید. خبرنگاری سختی های زیادی دارد، در هر زمان و مکان و حتی در روز تعطیل هم باید برای تهیه خبر بروید و خیلی هم باید فرد شجاعی باشید.

وی با تشکر از مدیران خبرگزاری پانا مازندران در طی این چند سال گفت: خبرگزاری پانا استان در دوره عباسی رستمی، خورشیدی و هم اکنون مردانی عملکرد درخشانی داشته است و در استان مازندران خبرنگاران خوب و پای کار بسیاری داریم.

وی اشاره کرد: بنده مدتی مسئول پانا استان مازندران بودم و خداروشکر توفیقات خوبی داشتم و دانش آموزان خوبی تربیت شدند از جمله دانش آموز خوب و همیشه فعالم سونیا کاظمی و محبوبه جعفری همچنین شاگردانم در گلوگاه علیرضا محموجانلو و ماهان عسگری که چند سالی است در کنار من هستند.

خادم لو در پایان گفت: از اساتیدم دیوسالار و کریمی که هنوز هم از تجربیاتشان استفاده می کنم و از راهنمایی آنان بهره می گیرم تشکر ویژه دارم. همچنین از اساتید بزرگوار در خبرگزاری پانای کشور خانم ها مرادی و بیک پور و آقای پاریاس صمیمانه تشکر می کنم.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار