دومین شب از اجرای اپرای عاشورا به روی صحنه رفت

تهران (پانا) - دومین اجرای اپرای عاشورا در تالار وحدت با استقبال مخاطبان به روی صحنه رفت.

کد مطلب: ۱۳۰۰۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین شب از اجرای اپرای عاشورا به روی صحنه رفت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی که در دومین اجرا به تماشای اپرای عاشورا نشست، با اشاره به ویژگی های شاخص این اثر هنری بر ظرفیت بین المللی اینگونه آثار هنری برای انتقال مفاهیم دینی تاکید کرد.

احمد نادری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید اگر یک غیر ایرانی بخواهد با واقعه عاشورا آشنا شود سایر ابزارهای ارتباطی تا این اندازه تاثیرگذار نباشد که چنین آثار نمایشی موثر است.

نادری درباره انتقال مفاهیم دینی و مذهبی از طریق این گونه نمایش ها اظهار کرد: اساساً هنر در قالب ها و شکل های گوناگون، ابزار انتقال مفاهیم و فرهنگ های ارزشی مختلفی است که در هر فرهنگی وجود دارد. در واقع از راه هنر انتقال ارزش ها به نحو احسن انجام می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: اپرای عاشورا به اعتقاد من ضمن بیان مفاهیم عاشورایی برای گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه بسیار جذاب و تاثیرگذار است و قاعدتاً برای ملت های دیگر نیز اینگونه است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در این برنامه تلفیق هنر تعزیه با نمایش ، اثری بدیع و زیبا با نواها و تم های موسیقی اصیل آیینی ایجاد کرده است.

این اپرای فاخر هنری که به همت بنیاد رودکی و همکاری گروه تئاتر عروسکی آران برگزار می شود ، برای چهارشنبه ۲۶ مردادماه نیز تمدید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار