معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، از مهم‌ترین ماموریت‌های حوزه فرهنگی و پرورشی است

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب کار سنگینی است، گفت انتقال ارزش‌ها، باورها و رشد شخصیت فراگیران، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، توسعه ایثار و شهادت و بسترسازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان از مهم‌ترین ماموریت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۳۰۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، از مهم‌ترین ماموریت‌های حوزه فرهنگی و پرورشی است

علی اکبر عرب خراسانی در گفت و گو با پانا، با عنوان این مطلب که نگاه فاخر و متعالی مقام معظم رهبری به مسائل تربیتی و جایگاه رفیع آن در سند تحول بنیادین، مأموریت‌های معاونت پرورشی را سنگین‌تر می‌کند، افزود: آموزش بدون پرورش، راه به جایی نمی‌برد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بسترهای اصلی تربیت اجتماعی، ساحت مقدس مدرسه است که اهداف تربیتی توسط تشکل‌های ۴ گانه دانش‌آموزی در مدرسه انتقال پیدا می‌کند، اظهار کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت در تلاشیم تا در حوزه تربیت اجتماعی دانش آموزان، نقش ویژه ایفا کنیم؛ چرا که موضوعی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار دارد، تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با معلمان و جامعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان، ایفاکننده اصلی تمدن نوین اسلامی هستند که این امر فقط با تربیت اجتماعی به دانش آموزان انتقال پیدا می‌کند.

عرب خراسانی با اشاره به اینکه موضوع تربیت، به ابزارهای مهمی نیازمند است، تصریح کرد: یکی از این ابزارهای تاثیرگذار، فرآیند تربیت هنر است. این هنر است که می تواند زمینه تربیت را در بشر بوجود آورد، زیرا با عمق وجود انسان آمیخته است و این راز ماندگاری انسان می باشد. باید سعی کنیم موضوعات را به سمت تعلیم و تربیت هدایت کرده و در جهت استفاده از هنر، به نحو احسن بهره ببریم.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که مسابقات فرهنگی هنری، بهترین روش برای کشف استعداد دانش آموزان است، افزود: استعدادیابی باید در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار بگیرد و بهترین روش برای کشف استعداد دانش آموزان، برنامه‌ریزی و اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: برنامه های پرورشی و فرهنگی باید بتواند استعدادهای دانش آموزان را به فعالیت در بیاورد تا دانش آموزان بتوانند در آینده، در اجتماع به عنوان یک انسان موفق، هنرمند و کار آمد و یک مدیر کاربلد ظاهر شوند.

خبرنگار: فاطمه زهرا تجلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار