مردم استان تهران، بهار امسال ۱۳ میلیارد صدقه دادند

تهران (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران، گفت مردم استان تهران در سه ماهه نخست امسال ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه برای رسیدگی به امور نیازمندان پرداخت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۹۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم استان تهران، بهار امسال ۱۳ میلیارد صدقه دادند

محمد دهرویه با تشریح فعالیت‌های اداره امور اجرایی مشارکتهای مردمی این اداره کل، افزود: مردم خیّر در ۳ ماهه سال جاری بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه نقدی پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۱ هزار و ۷۵۵ مشترک نیز از طریق QRکد صدقات خود را پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: میزان صدقات مردمی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

دهرویه، یادآور شد: مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد استان تهران نیز ۸ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان صدقه جذب و برای معیشت خانواده‌های نیازمند هزینه کردند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه، کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات مطابق جدول سهم‌بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون۳۲۳ هزار و ۴۸۰ صندوق صدقات فعال در استان تهران وجود دارد که از این تعداد ۲۸۴ هزار و ۹۹۱ صندوق در اختیار مشترکان خانگی و مابقی در قالب صندوق بزرگ و متوسط در معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌شده‌اند.

وی از آمادگی دفاتر ۳۶ گانه کمیته امداد استان تهران و حدود ۱۰۰۰مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک‌های نقدی خبر داد و افزود: مردم نیکوکار و خیّران می‌توانند از طریق اسکن کد (QR درگاه پرداخت الکترونیکی) شماره‌گیری تلفن گویای ۷۳۵۵، کد # ۰۲۱ *۸۸۷۷ * کمک‌های خود را واریز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، دهرویه با بیان اینکه QR کد از روش‌های نوین پرداخت صدقه است که مشترکان از طریق اسکن کد مشخص، می‌توانند به آسانی صدقات خود را به نیت خانواده‌های نیازمند پرداخت کنند در سال جاری برنامه ریزی‌های لازم در مورد ارائه QR کد به مشترکان حقیقی و حقوقی انجام شده و ادارات تابعه استان تهران آمادگی دارند QR کد تولید و در اختیار خیّران حقیقی و حقوقی برای پرداخت صدقات قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار