هادی زمانی‌نژاد:

نقشه راه ما سند تحول بنیادین است و مصمم به اجرای آن در راستای نیل به حیات طیبه هستیم

تهران (پانا) - مدیرآموزش و پرورش منطقه 4، سند تحول بنیادین را نقشه راه رسیدن به اهداف عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نقشه راه ما سند تحول بنیادین است و مصمم به اجرای آن در راستای نیل به حیات طیبه هستیم

پنجمین نشست مدیران مدارس دولتی با محوریت پروژه مهر با حضور هادی زمانی‌نژاد؛ مدیرآموزش و پرورش منطقه 4، رامین درآسای؛ معاون پشتیبانی، رنامه ریزی و توسعه مدیریت، امیرحسین دلخواه؛ معاون آموزش متوسطه، مهناز اعتمادی؛ معاون آموزش ابتدایی، علی گلشن؛معاون پرورشی و تربیت بدنی در سالن شهید پیچک برگزار شد.

هادی زمانی نژاد ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و شهدا با اشاره به آیه 112 سوره هود تو چنان که مأموری استقامت و پایداری کن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوع کند نیز پایدار باشد، و هیچ از حدود الهی تجاوز نکنید که خدا به هر چه شما می‌کنید بصیر و داناست، گفت: مدیران مدارس کارکنان و دانش آموزان را با درایت خود به سمت عدالت و حق هدایت کنند و طبق تفسیر این آیه در استقامت و پایدارى، رهبر باید پیشگام همه باشد و مدیران نیز به عنوان رهبر مجموعه در صبر و مشکلات الگوی صبر باشند. پایدارى زمانى ارزش دارد که در همه‌ امور باشد. در عبادت، در ارشاد، تحمل ناگوارى‌ها و مانند آن.

وی با اشاره به شجاعت و نقش مدیریتی حضرت زینب(س) در کربلا ادامه داد: در سرزمین کربلا حضور حضرت زینب(ع) بسیار موثر و اساسی بود ایشان با عواطف خواهرانه و بسیار دلسوزانه امام حسین(ع) را در هجمه ها و مشکلات یاری کردند و نقش ایشان یک نقش راهبردی و موثر بوده است. ما به عنوان یک مسلمان الگوهای بی نظیری در رهبری و مدیریت داریم که با تامل در نگرش آنها می‌توانیم مسیر درست را پیدا کنیم. یک مدیریت حسینی با توسل به ائمه داشته باشیم و به عتوان متولیان تعلیم و تربیت ارزش ها را رونق ببخشیم.

زمانی نژاد در ادامه بر نقش راهبردی سند تحول در مسیر تعلیم و تربیت بیان کرد: نقشه راه ما سند تحول بنیادین است و مصمم به اجرای آن در راستای نیل به حیات طیبه هستیم و قرار است در این مسیر به سمت زندگی مطلوب و طیبه حرکت کنیم. در مدارس با تمرکز و دقت بر امور مهم و با اولویت مسائل را هدایت کنیم و با اهمیت دادن به مسائل مهم و ارشمند برای در مسیر آوردن دانش آموزان تلاش کنیم.

وی ضمن تشکر از مدیران در امر ثبت نام اظهار کرد: همسویی مدیران در هجمه ثبت نام ها برای ما ارزشمند است و این همدلی و وفاق موجب شد تا امسال کمترین مراجعه به اداره را داشته باشیم. در خصوص نیروی انسانی نیز تقاضای همدلی و همسویی داریم و امیدواریم بتوانیم ذیل اجرای قوانین و مقررات اداری، نظم و انضباط مالی و اداری بازگشایی خوبی برای دانش آموزانمان رقم بزنیم.

در ادامه در آسای معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و توسعه مدیریت ضمن تبیین اهداف و رویکرد های این معاونت اظهار کرد: تکریم مدیران، معلمان و دانش آموزان هدف ما است و باید هر قدمی که برمی داریم در راستای ارزش‌گذاری و تقویت دانش آموزانمان باشد.

وی با تاکید بر عدالت محوری، نظم بودجه ای و مالی ادامه داد: مشکلات مدارس را با کمک مدیران مدارس حل خواهیم کرد و باید رضایت خدا و مردم در راس کارهایمان باشد. ما باید خود را خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران بدانیم و با تلاش و خدمت صادقانه دین خود را به این نظام ادا کنیم.

در ادامه اعتمادی، معاون آموزش ابتدایی ولایت مداری را مولفه مهم در تعلیم و تربیت بیان کرد و گفت: باید منویات مقام معظم رهبری سر لوحه همه امور به خصوص در تعلیم و تربیت باشد.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر قدر دانی از مسئولین خاطرنشان کرد: مدیران مدارس در بحث ثبت نام بسیار خوش درخشیدند و ما درایت و همدلی مدیران امسال شاهد ثبت نامی آرام در منطقه بودیم.

علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن تشریح طرح های شهید خرازی و شهید سلیمانی بیان کرد: این طرح ها فرصت مناسبی برای بهبود فضا هستند و امسال که بعد از مدتی طولانی شاهد حضور صد در صدی دانش آموزان خواهیم بود و لازم است شاداب سازی مدارس مورد توجه قرار بگیرد. در پروژه مهر نمازخانه مدارس در اولویت قرار بگیرد و تا حد امکان به بهسازی و زیباسازی نمازخانه ها پرداخته شود و به هیچ عنوان تغییر کاربری صورت نگیرد.و برنامه های پرورشی با جدیت دنبال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار