عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

فاز اول بزرگراه شهید شوشتری معارض زیست‌محیطی ندارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت بخش‌هایی از بزرگراه شوشتری کلنگ‌زنی دوباره شده که معارض زیست‌محیطی ندارد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فاز اول بزرگراه شهید شوشتری معارض زیست‌محیطی ندارد

مهدی بابایی در گفت‌وگو با پانا درباره کلنگ‌زنی مجدد پروژه بزرگراهی شهید شوشتری گفت: «قسمتی که کلنگ‌زنی شده، بحث‌های اختلافی ندارد و قرار است تا ورزشگاه تختی تعیین تکلیف شود.»

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «در این بخش مشکل حقوقی و اختلاف بین دستگاهی نداریم و مدیریت شهری تلاش می‌کند دست‌کم این بخش از پروژه را تعیین تکلیف کند و برای تکمیل بخش‌های باقی‌مانده همچنان مذاکره و پیگیری ادامه دارد.»

بابایی اضافه کرد: «از جزئیات مذاکرات شهرداری و سازمان محیط زیست اطلاعی ندارم اما به نظر می‌رسد تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده و معارضین در این بخش نیز صرفا پادگان‌ها هستند و پارک ملی سرخه حصار درگیر آن نیست.»

در جریان مراسم کلنگ‌زنی دوباره اتوبان شهید شوشتری معاون عمرانی شهردار تهران اعلام کرده بود که این پروژه در دو فاز انجام می‌شود. فاز نخست این بزرگراه حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) تا ورزشگاه تختی (کیلومتر صفر تا ۹.۳۰۰‌) شامل بهسازی ۵ کیلومتر ابتدایی مسیر که در گذشته احداث شده و نیز اجرای مسیر ۴.۳ کیلومتری به‌صورت بزرگراهی در دو مسیر رفت و برگشت هر یک با ۳ خط عبوری در تراز صفر است. این بخش از پروژه در طول یکسال و با هزینه حدود ۵۵۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، فاز دو این بزرگراه نیز به طول حدود ۹کیلومتر ضمن رعایت ملاحظات زیست محیطی در طول ۴ سال اجرا خواهد شد.

بیش از 12 سال است اجرای طرح بزرگراه شهید شوشتری که از محدوده بزرگراه امام رضا(ع) به انتهای بزرگراه شهید سلیمانی (رسالت سابق) منتهی می‌شود و حدود 16 کیلومتر طول دارد، از سوی شهرداری کلید خورده است. بخشی از این پروژه از پارک ملی سرخه‌حصار عبور می‌کند هنوز پیوست محیط‌

‌زیستی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار