خزعلی در حاشیه جلسه هیات دولت:

موافقت دولت با ارتقای جایگاه مشاور امور زنان در دولت

تهران (پانا) - معاون امور زنان رئیس‌جمهوری از موافقت دولت با ارتقای جایگاه مشاور امور زنان در دولت خبر داد و گفت وضعیت مشاوران زن‌ از نظر ارتقایی متفاوت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
موافقت دولت با ارتقای جایگاه مشاور امور زنان در دولت

انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های معاونت زنان ریاست جمهوری درباره عفاف و حجاب، اظهار کرد: ما برنامه و نشست‌هایی را درباره حجاب و عفاف داشته‌ایم که در آخرین آن نشستی با سردار اشتری داشتیم و در مسائل حوزه زنان برخی گروه‌ها آمدند مطالب خود را مطرح کردند. برنامه‌هایی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شوراهای معین داریم و برای ریزه‌کاری‌ها جلسات متعددی را برگزار کردیم و وارد مساله شدیم، نظرات‌مان را ارائه کردیم و بسیاری از نظرات هم تصویب شده و در دستور کار قرار گرفته است بنابراین در این زمینه فعال هستیم.

معاون امور زنان رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ۲۶ دستگاه در این مساله دست‌اندرکار هستند و ما نقش ستادی داریم. نقش اجرایی نداریم به همین دلیل هم سعی کرده‌ایم هم نقش نظارتی و هم نقش قانونگذاری خود را ایفا کنیم.

وی در خصوص ارتقای ساختار مشاوران امور زنان در دولت نیز بیان کرد: این موضوع چند ماه پیش در ستاد خانواده تصویب شد سپس به بخش‌های مختلف حقوقی برنامه و بودجه و اداری استخدامی ارجاع داده شد. الحمدالله در جلسه گذشته دولت توانست رای موافقت را بگیرد و با این مساله وضعیت مشاوران زنان از نظر ارتقایی متفاوت می‌شود. همانطور که در جریان هستید سال ۹۲ پست مدیر مشاوره زنان گرفته شد. زنان در شوراهای تصمیم‌گیری باید شرکت داده شوند و همینطور در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که مصوب می‌شود در هر دستگاه مشاوره زنان هم باید نسبت به آن مساله نظر دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار