تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی با انگور

تهران (پانا) - انگور منبع بی‌نظیری از ریزمغذی‌هایی از جمله مس، آهن و منگنز است و وجود تمامی این ریزمغذی‌ها برای تشکیل و استحکام استخوان مهم هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۷۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی با انگور

به گزارش جامعه 24، انگور میوه‌ای است که از هزاران سال قبل کشت می‌شده است و در دوران کهن، مورد تمجید و بوده است. نهال انگور؛ به صورت خوشه‌ای روی درختی به نام مو رشد می‌کند. این میوه‌ی دوست داشتنی محصولات فراوری شده‌ زیادی دارد. خواص انگور در کنار طعم بی نظیرش باعث شده تا به یکی از پرطرفدارترین میوه‌های دنیا تبدیل شود.

خواص انگور

انگور میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد. به خاطر سطح بالایی از بسیاری از مواد معدنی مهمی که در خود دارد همواره مورد توجه بوده است.

جالب است بدانید که یک فنجان یا ۱۵۰ گرم از انگور حاوی: کالری: ۱۰۴، کربوهیدرات: ۲۷.۳ گرم، پروتئین: ۱.۱ گرم، چربی: ۰.۲ گرم، فیبر: ۱.۴ گرم، ویتامین C: ٪۲۷ میزان مصرف روزانه، ویتامین K ٪۲۸ میزان مصرف روزانه، تیامین: ۷٪ میزان مصرف روزانه، ریبوفلاوین: ۶٪ میزان مصرف روزانه، ویتامین B۶: ٪۶ میزان مصرف روزانه، پتاسیم: ۸٪ میزان مصرف روزانه، مس: ۱۰٪ میزان مصرف روزانه، منگنز: ۵٪ میزان مصرف روزانه است. در ادامه با تعدادی از این خواص آشنا خواهید شد.

انگور و تقویت استخوان‌ها

یکی از خواص انگور تقویت استخوان است. انگور منبع بی‌نظیری از ریزمغذی‌هایی از جمله مس، آهن و منگنز است و وجود تمامی این ریزمغذی‌ها برای تشکیل و استحکام استخوان مهم هستند. افزودن انگور به رژیم غذایی روزانه، از بروز مشکلات مربوط به افزایش سن، از جمله پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. وجود منگنز در بدن بی‌نهایت ضروری است و به سوخت‌وساز پروتئین، کلاژن سازی و عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان بالای انگور

خاصیت انگور به خاطر مقدار زیادی از ترکیبات آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان‌های آن به فواید انگور اضافه کرده و از شما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت کرده، قند خون را کاهش می‌دهند و از بروز و یا پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند.

انگور؛ مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی

جالب است بدانید انگور می‌تواند مانند یک نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی از پوست دست و صورت محافظت کند. عصاره دانه انگور منبع غنی از ویتامین E است و به دلیل وجود این ویتامین انگور به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته می‌شود.

انگور مفید برای کبد و کبد چرب

انگور قرمز برای کبد بسیار مفید است و می‌تواند باعث پاکسازی کبد از سموم شود. انگور قرمز به عنوان یک دیورتیک قوی و طبیعی عمل می‌کند و به بهبود عملکرد کبد کمک شایانی می‌کند. ضمن اینکه مصرف انگور قرمز برای درمان کبد چرب نیز مثمر ثمر است.

درمان میگرن با انگور

بهبود سردرد‌های میگرنی یکی دیگر از خواص انگور است. آب انگور رسیده، درمان خانگی مهمی برای میگرن به شمار می‌رود. برای درمان میگرن باید صبح‌ها کمی آب انگور خالص و بدون ترکیب با آب معمولی، نوشید.

آب انگور و عصاره‌ دانه‌ انگور سردرد‌های میگرنی را درمان می‌کنند. سردرد‌های میگرنی دلایلی مختلفی مانند عدم تعادل شیمیایی بدن، خواب کم، تغییرات آب و هوایی یا کمبود مواد مغذی در بدن می‌تواند داشته باشد. آنتی‌اکسیدان‌های این میوه به درمان درد‌های میگرنی می‌انجامد.

درمان یبوست با انگور

انگور برای درمان یبوست و برطرف کردن آن از موثرترین درمان‌هاست. آن‌ها در دسته‌ خوراکی‌های ملین قرار دارند، زیرا حاوی اسید ارگانیک، قند و سلولز هستند. همچنین با تنظیم عملکرد ماهیچه‌های روده و معده، یبوست مزمن را درمان می‌کنند.

انگور غنی از فیبر‌های نامحلول هستند و پس از مصرف، هنگام عبور از مجرای گوارشی دست‌نخورده باقی می‌مانند. وقتی حجم فیبر افزایش می‌یابد، تشکیل مدفوع و خروج آن از بدن به‌راحتی انجام می‌شود. اما هنگام وجود مدفوع آبکی یا اسهال، از مصرف انگور باید پیشگیری کرد. فیبر نامحلول نمی‌تواند آب مدفوع را به خود جذب و آن را خشک کند. انگور، فیبر محلول چندانی ندارد.

کمک به کاهش فشار خون با مصرف انگور

خوردن یک فنجان انگور یا ۱۵۰ گرم از آن، چیزی در حدود ۲۸۸ میلی گرم پتاسیم را به بدن شما می‌دهد که حدود ۶٪ از نیاز روزانه‌ی بدن شما به پتاسیم را تامین می‌کند. مصرف کم پتاسیم می‌تواند به افزایش خطر فشار خون بالا بیانجامد و در نتیجه به مشکلات و بیماری‌های قلبی و سکته‌ی مغزی منجر شود.

تحقیقات انجام شده بر روی تعداد ۱۳ هزار فرد بزرگسال، نشان می‌دهد که افرادی که مقادیر بیشتری پتاسیم را نسبت به سدیم از طریق وعده‌های غذایی دریافت می‌کنند، کمتر از بیماری‌های قلبی رنج برده و عمر طولانی‌تری نسبت به سایرین دارند.

انگور و درمان بیماری‌های کلیوی

انگور حاوی مقدار قابل توجهی آب است و به همین دلیل به عنوان یک دیورتیک طبیعی شناخته می‌شود. به همین دلیل مصرف انگور باعث می‌شود سموم موجود در کلیه‌ها خارج شوند.

انگور و درمان کم خونی

یکی دیگر از خواص انگور این است که می‌تواند به درمان کم خونی کمک کند. انگور حاوی مقدار قابل توجهی آهن است و به همین جهت برای درمان کم خونی و مشکلاتی که به وجود می‌آورد بسیار مناسب است.

کاهش خطر آلزایمر با مصرف انگور

رسوراترول، که نوعی پلی‌فنول موجود در انگور است، از سطح پپتید آمیلوئید-بتا در بیماران مبتلا به آلزایمر می‌کاهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که انگور می‌تواند سلامت مغز را افزایش دهد و شروع بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ی سیستم عصبی را به‌تأخیر بیندازد.

در تحقیقی مشخص شد که آب انگور حتی می‌تواند عملکرد مغز افراد کهنسالی را که علایم خفیفی از نقص شناختی در آن‌ها بروز کرده، بهبود بخشد. بررسی‌های بیشتری درحال انجام است تا ارتباط دقیق بین ترکیبات انگور و سیستم‌های عصبی تعیین شود.

کمک به سلامت قلب و عروق با مصرف انگور

خاصیت انگور قرمز به خاطر حجم بالای آنتی اکسیدان موجود در آن است که به سیستم قلبی و عروق کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در انگور قرمز التهاب را کاهش می‌دهند و رگ‌های خونی را آرام می‌کنند، هم‌چنین درست به اندازه‌ی آسپرین، خون را رقیق کرده و از لخته شدن پلاکت‌ها جلوگیری می‌کنند.

این مواد مغذی معمولا در پوست و دانه‌های انگور قرمز وجود دارند. برای بهبود عملکرد قلب می‌توانید از خواص انگور قرمز؛ استفاده کرده و آن را در برنامه‌ی غذایی خود جای دهید، اما به خاطر داشته باشید که انگور می‌تواند میزان قند خون را افزایش دهد به همین جهت مصرف بیش از حد آن توصیه نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار