تولید بیش از 21 هزار تن ذرت علوفه ای در میاندورود

میاندورود (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از پیش‌بینی تولید بیش از 21 هزار تن ذرت علوفه ای در شهرستان میاندورود خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از 21 هزار تن ذرت علوفه ای در میاندورود

سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای توسعه کشت نباتات علوفه ای و تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداری‌ها با کشت ذرت علوفه ای در شهرستان میاندورود پیش بینی می شود بیش از 21 هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: ذرت گیاهی است از خانواده Poaceae ، دگرگشن مخصوص نواحی گرم و معتدل که مرحله برداشت آن جهت مصرف دام ابتدای مرحله خمیری نرم دانه است و بر پایه گزارشات FAO میزان تولید جهانی ذرت در بین گیاهان زراعی دنیا اولین محصول غله‌ای مهمی محسوب می‌شود و از جملـه محصولات زراعی است که نسبت به سایر غلات از طول دوره رشد کمتری برخوردار بوده و این در حالی است که عملکرد آن نیز به مراتب بالاتر است و بصورت بهاره و تابستانه کاشت می شود.

علوی با اشاره بر اینکه ذرت علوفه‌ای نسبت به ذرت معمولی دارای عملکرد بهتری در واحد سطح است بیان کرد: برای دام خوش خوراک بوده و با اشاره به اینکه میزان ماده خشک ذرت علوفه ای بین 10 تا 12 درصد است و با توجه به قیمت آن نسبت به غذاهای دیگر دام از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود تصریح کرد: برداشت علوفه ذرت زمانی انجام می شود که برگ های علوفه ذرت از پایین بوته شروع به زرد شدن کرده باشد.
امسال 475 هکتار کشت این گیاه در شهرستان انجام گرفت که پیش بینی می شود بیش از 21 هزار تن ذرت علوفه ای در زمین های کشاورزی شهرستان میاندورود تولید شود که نقش به سزایی در تغذیه دام های منطقه و شهرها و استان های همسایه دارد.

خبرنگار: امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار