محرابیان در حاشیه جلسه هیأت دولت:

تقویت دیپلماسی آب و‌ انرژی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است

نگرانی‌هایمان از اقدامات سد‌سازی ترکیه را در سفر اردوغان اعلام کردیم

تهران (پانا) - وزیر نیرو با بیان اینکه تقویت دیپلماسی آب و‌ انرژی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است، گفت در تمام جلسات دوجانبه با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان این دیپلماسی در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت دیپلماسی آب و‌ انرژی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است

علی‌اکبر محرابیان‌ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره دیپلماسی آب و انرژی، اظهار کرد: تقویت دیپلماسی آب و‌ انرژی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است ‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌ از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی با تاکید‌های رئیس‌جمهوری این موضوع با جدیت دنبال می‌شود و در تمام جلسات دوجانبه با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان این دیپلماسی در دستور کار است.

وی ادامه داد: در سفر اخیر اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایران بین هیات‌ها در این زمینه مذاکرات مفصلی انجام‌ شد و ما نگرانی‌های خود را از اقدامات سد‌سازی ترکیه در بالا دست اعلام کردیم و در این زمینه گفت‌و‌گوهایی شد و جمع‌بندی رؤسای جمهور این دو کشور این شد که کمیته‌ای برای بررسی این موضوع با طرفین این دو کشور، وزیر نیرو ایران و کشاورزی ترکیه تشکیل شود و مذاکره شود و با هماهنگی هایی که صورت می گیرد نگرانی‌ها به حداقل برسد.

محرابیان‌ بیان کرد: در موضوع هیرمند نگران هستیم و بارها گفتیم طرف افغانستانی اظهار موافقت با حقابه ایران داشته ولی در بیان اظهار موافقت با حقابه ایران را کرده است و کافی نیست.

وزیر نیرو با بیان اینکه بر اساس معاهده سال ۱۳۵۱ این حق‌آبه را طلب می‌کنیم و در این خصوص مذاکرات مفصلی در سطوح مختلف انجام شده است، اظهار کرد: ضرورت ایجاب می‌کند که این سری بنده شخصاً شوارد مذاکره شوم و انشاالله به زودی سفری به افغانستان خواهیم داشت و با هیئت حاکمه مذاکرات جدی خواهیم داشت و حقوق مردم عزیز را مطالبه می‌کنیم.

وی گفت: در موضوع انرژی نیز در طول این یک سال، توافقات خیلی خوبی با همسایگان داشتیم و با روش‌های مختلف با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان روسیه ترکمنستان ارمنستان عراق ترکیه همکاری داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار