تکلیف باغ بودن یا نبودن تعدادی پرونده پلاک ثبتی مشخص شد

تهران (پانا)- اعضای شورا تکلیف 22 مورد پرونده پلاک ثبتی را از حیث باغ بودن یا نبودن مشخص کردند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف باغ بودن یا نبودن تعدادی پرونده پلاک ثبتی مشخص شد

در هشتاد و یکمین جلسه شورا، چندین مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی اعضا قرار گرفت و اولین پرونده پلاک ثبتی، ملکی بود که سابقا در صحن بررسی شده و رای غیر باغ گرفته است اما یکبار دیگر به صحن فرستاده شده است.
شربیانی در همین خصوص تشریح کرد: این پرونده شامل دو قطعه زمین است که یک قطعه آن در شورای پنجم رای غیر باغ گرفته است، اما اگر بخواهیم قطعه کوچکتر بررسی نشده را بررسی کنیم، کمیسیون آن را باغ می داند. اما اگر تجمیعی با هم حساب کنیم، غیر باغ است.

چمران نیز متذکر شد: این دو ملک بر حسب قانون دو قطعه مجزا هستند و باید جدای از هم رای گیری شوند. شرایط قطعه کوچکتر هم واقعا باغ است.

شربیانی درخصوص پلاک بزرگتر گفت: حدنصاب آن 73 اصله درخت است که 66 اصله درخت دارد. پلاک کوچکتر هم حدنصابش 49 اصله است و 49 اصله درخت هم دارد. سند هردو پلاک نیز یک قطعه زمین با بنای احداثی است. سطح اشغال فعلی پلاک بزرگتر 420 متر است و پلاک کوچکتر هم فاقد سطح اشغال است.

در پایان قطعه کوچکتر به رای گذاشته شد و با 13 رای موافق باغ اعلام شد.دومین پرونده، ملکی به مساحت 1237 متر واقع در خیابان اُزگُل بود که بیشترین درختان آن در سال 95، 237 اصله بود و حدنصاب آن 49 اصله است و سند آن هم یک قطعه زمین مزروعی است و تصاویر هوایی هم نشانگر تعداد قابل توجه درختان است درنتیجه کمیسیون آن را باغ شمرد.

احمد صادقی طی تذکری گفت: درختان این ملک به صورت غیر مجاز امحاء شده است لذا خواستارم شهرداری موظف شود که از طریق مراجع قضایی پیگیر امحای درختان باشد.در پایان نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک به رای گذاشته شد و با اکثریت آرا به تصویب اعضا رسید.

سومین پلاک ثبتی به مساحت 592 متر در منطقه 4 که سند آن یک قطعه زمین مشجر است و دو اصله درخت دارد درحالی که حدنصاب آن 19 اصله درخت بوده است و لذا کمیسیون آن را باغ اعلام کرد.

مهدی پیرهادی طی پرسشی گفت: این ملک 591 متر است و بیشترین درختان آن 2 اصله است. در سنوات گذشته چه تعداد درخت داشته است؟ و نکته دیگر اینست که سطح اشغال این ملک 53 درصد است و کاربری قدیم آن مسکونی بوده است.
مهدی بابایی نیز در مخالفت اظهار داشت: بیشترین درختان این ملک از دهه 60، دو اصله بوده و آن هم برای معبر است لذا رای غیر باغ می دهم.

نظر کمیسیون به رای گذاشته شد و نوعیت ملک، با 9 رای مخالف غیر باغ اعلام شد. پرونده بعدی ملکی به مساحت 1011 متر در منطقه 14 است که فاقد حدنصاب درختان است و کلا 5 اصله درخت دارد و سند آن یک قطعه زمین است و کمیسیون آن را باغ نمی داند و نظر کمیسیون به رای گذاشته شد و باغ نبودن ملک با 15 رای موافق به تصویب رسید.

پنجمین پرونده شامل دو پلاک ثبتی واقع در منطقه 2 مجموعا به مساحت 3020 متر مربع است که پلاک ثبتی اول با توجه به داشتن شرایط حدنصاب از نظر کمیسیون باغ شمرده میشود اما پلاک دوم را غیر باغ اعلام شده است.

احمد صادقی نیز طی توضیحی گفت: ملک دارای رای باغ است و مالک درخواست تجمیع داده است و اگر تجمیعا حساب کنیم، باغ است. اما در صورت تفکیک نظر کمیسیون درست است. لذا نباید تجمیع کرد.

سید احمد علوی نیز گفت: تجمیع تعریف دارد. این املاک به صورت حقوقی جدا هستند و فقط برای اینکه باغ و غیر باغ مخلوط شده و رای غیر باغ بگیرد، تجمیع کرده اند.

در پایان نظر کمیسیون تصویب شد و پلاک نخست باغ و پلاک دوم غیر باغ اعلام شد.

شربیانی ادامه داد: ششمین پرونده نیز ملکی به مساحت 395 متر واقع در منطقه یک است که در سند آن عبارت (زمین مشجر) آمده و تفکیک شده از پهنه سبز است و کمسیسیون ماد 12 پلاک مادر این ملک را باغ دانسته است و عکس های هوایی هم باغ را نشان می دهد و در نتیجه کمیسیون این ملک را باغ می داند.

نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک با اکثریت آرا به تصویب رسید.وی ادامه داد: پرونده بعدی نیز ملکی به مساحت 397 متر در منطقه 1 و در ادامه ملک قبلی است و همان ویژگی ها را درد و لذا نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک است در نهایت نظر کمسیون با اکثریت آرا به تصویب رسید.

شربیانی ادامه داد: پرونده هشتم ملکی به مساحت 2634 متر واقع در منطقه یک است که سند آن یک قطعه باغ است و در کمیسیون ماده 7 دارای درختان ارزشمند خوانده شده است و گستره قالب پلاک هم پوشش درختی دارد و لذا کمیسیون آن را باغ شمرده است و نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک با اکثریت آرا به تصویب رسید.

وی افزود:نهمین پلاک ثبتی 341 متر واقع در منطقه یک است که حدنصاب آن 11 اصله درخت است و به همین میزان نیز درخت دارد اما سند آن یک قطعه زمین است و سند مادر آن نیز یک قطعه زمین مزروعی ولی تصاویر هوایی نشان می دهد که ملک سابقا پوشش درختی داشته و تفکیک شده از فضای سبز است لذا کمیسیون آن را باغ دانست و نظر کمیسیون نیز با اکثریت آرا تصویب شد.

مورد بعدی ملکی به مساحت 1019 متر مربع در منطقه 5 است و و حدنصاب آن 40 اصله درخت است و سند آن یک قطعه زمین مشجر می باشد و لذا کمیسیون آن را باغ دانست.

شربیانی در این خصوص ادامه داد: شهرداری این قطعه زمین را در عوض تهاتری به مالک داده است و این موضوع باید در رای کمیسیون قید شود.

اما مهدی بابایی متذکر شد: تعداد درختان 40 مورد گزارش شده اما هرچی تصاویر هوایی را بررسی می کنیم خبری از درخت نیست.

پرویز سروری نیز گفت: این کار درستی نیست که شهرداری مناطقی را واگذار می کند که باغ هستند و این موضوع سبب تضییع حق شهروندان میشود. در پایان نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک به تصویب اعضا رسید.

یازدهمین پرونده شامل دو پلاک به مساحت 487 متر در منطقه 4 است و کمیسیون ماده 12 در سال 69 پلاک مادر این ملک را باغ مشجر اعلام کرده است. نرجس سلیمانی متذکر شد: مالک درختان را حفظ کرده شهرداری در سال 78 به آن پایان کار داده و 57 درصد سطح اشغال داشته است.

علوی نیز گفت: در تمام اطراف این ملک برج ساخته شده و این درحالیست که این ملک و املاک اطراف همه از یک پلاک مادر بوده اند. در پایان نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن تصویب نشده و این ملک غیر باغ اعلام شد.دوازدهمین پرونده پلاک ثبتی ملکی در منطقه 2 که کمیسیون ماده 12 آن را در سال 64 دایر باغ خوانده است اما ملک فاقد حدنصاب درختان است و سند آن هم یک قطعه زمین می باشد اما کمیسیون آن را باغ می شمارد.

نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک با 11 رای موافق به تصویب رسید.سیزدهمین پرونده پلاک ثبتی، ملکی به مساحت 820 متر واقع در منطقه 1 است که کمیسیون آن را غیر باغ شمرده است و نظر کمیسیون به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

چهاردمین پرونده ملکی به مساحت 2487 متر در منطقه 2 بود که کمیسیون ماده 7 آن را یک قطعه باغ ذکر کرده است و تصاویر هوایی پوشش انبوع درختان را نشان میدهد و لذا کمیسیون آن را باغ شمرده و نظر کمیسیون به رای گذاشته شد و با 15 رای موافق به تصویب رسید.

پانزدهمین پرونده، ملکی به مساحت 1252 متر در منطقه 1 بود که سند آن یک قطعه زمین مشجر است و تصاویر هوایی نیز انبوه درختان را نشان می دهد و لذا کمیسیون آن را باغ شمرده است. در پایان نظر کمیسیون با 14 رای موافقم تصویب شد.
اما شانزدهمین پرونده نیز ملکی با مساحت 2640 متر مربع در منطقه یک است که سند آن یک قطعه باغ مشجر است و تصاویر هوایی نیز انبوه درختان را نشان می دهند و لذا کمیسیون آن را باغ اعلام کرد.

نظر کمیسیون به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.همچنین هفدهمین پرونده نیز شامل دو ملک به مساحت 1776 متر در منطقه 1 بود که تصاویر هوایی پوشش قابل توجه درختان را نشان میدهد و کمیسیون ماده 7 نیز آن را با 37 اصله درخت، باغ اعلام کرده است که کمیسیون نیز آن را بر همین اساس باغ می داند.

نظر کمیسیون به رای گذاشته و با 13 رای موافق تصویب شد.عضو هیات رئیسه شورا گفت: در هجدهمین پرونده پلاک ثبتی نیز ملکی به مساحت 779 متر در منطقه 1 است که فاقد حدنصاب است و سند آن یک قطعه زمین است و درنتیجه کمیسیون آن را غیر باغ اعلام کرد و نظر کمیسیون مبنی بر غیر باغ بودن این پلاک با 12 رای موافق تصویب شد.

نوزدهمین پرونده نیز شامل چهار ملک به مساحت 1001 متر در منطقه 1 بود و کمیسیون آن را از بابت عکس های هوایی باغ شمرد که نظر کمیسیون با 15 رای موافق تصویب شد.مورد بعدی هم دو ملک به مساحت 489 متر واقع در منطقه 1، دارای حدنصاب درختان است و گواهی عمران و اراضی شهری دارد که ملک را باغ دارای ساختمان عنوان کرده است و سطح اشغال آن نیز 241 متر در هم کف است. کمیسیون این ملک را باغ می داند و نظر کمیسیون به رای گذاشته شد و با 13 رای موافق باغ اعلام شد.

پرونده بعدی ملکی به مساحت 2656 متر در منطقه 1 است که فاقد حدنصاب درختان است و سند آن یک قطعه زمین است اما 60 درخت ارشمند دارد اما کمیسیون آن را با تاکید بر حفظ درختان، غیر باغ شمرد.
در پایان اعضای شورا این ملک را با 9 رای، باغ اعلام کردند.

شربیانی افزود: آخرین پرونده ملکی به مساحت 659 متر در منطقه 3 است که فاقد حدنصاب است و در سند آن عبارت یک قطعه زمین آمده است اما درختان ارزشمندی دارد و کمیسیون آن را با تاکید بر حفظ درختان، غیر باغ اعلام کرد و در پایان اعضا با 7 نفر معتقد به غیر باغ بودن ملک، آن را غیر باغ اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار