در شورای معاونان و اعضای دوایر و مدیران محیط‌های یادگیری عنوان شد:

لازمه مردمی‌سازی در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش، رعایت اصل کرامت است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱، ضمن تاکید بر رعایت کامل قوانین و مقررات در روند اجرایی امور، لازمه مردمی‌سازی و توجه به مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش را رعایت اصل مهم کرامت در دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۶۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
لازمه مردمی‌سازی در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش، رعایت اصل کرامت است

شهریار خواجه صالحانی، سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱، در نشست شورای معاونان، رؤسای دوایر و مدیران محیط های یادگیری گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم، از مدیران درخواست می شود تا فضاسازی مناسبی برای این ایام داشته باشند و با پخش کلیپ های مداحی و سخنرانی و نصب پرچم و مانند آن، عطر و بوی حسینی در همه فضاهای آموزشی و تربیتی فراگیر شود و مراجعین، این فضا را درک و احساس کنند.

در ادامه، خواجه صالحانی ضمن اشاره به چهارچوب و خطوط کلی که باید در محیط های یادگیری رعایت شود، گفت: اولین اصل، رعایت مراتب حیات طیبه مصرح در سند تحول اعم از نظم، نظافت محیط، حفظ حریم انسانی، آراستگی به اخلاق و فضایل اسلامی و ... است که رعایت آن توسط همه جامعه هدف مورد انتظار است.

وی ضمن تاکید بر رعایت کامل قوانین و مقررات در روند اجرایی امور، بر توجه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه ها و محیط های یادگیری، گفت: اسناد بالا دستی از جمله برنامه تحولی دولت، برنامه وزیر و سند تحول بنیادین، باید در همه فضاهای یادگیری مورد توجه واقع شود.

خواجه صالحانی ضمن اشاره به اهمیت مردمی‌سازی و توجه به مشارکت مردم در اداره امور گفت: مشارکت مردم در اجرای برنامه ها باید با رعایت اصل مهم کرامت دستگاه تعلیم و تربیت صورت گیرد و بر استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان در این زمینه تأکید کرد.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در ادامه، به سایر اموری که باید در محیط های یادگیری به آنها توجه شود اشاره کرد و گفت: مصرف کالاها و تولیدات ایرانی و مزین کردن محیط های یادگیری، مدارس، کلاس ها و برنامه های تمامی سطوح به تصاویر و جملات تاثیرگذار و عمیق از حضرات معصومین علیهم السلام، امام خمینی، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر، باید سرلوحه فعالیت های ما قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر ارتباط مستمر و تعامل با حوزه های متناظر منطقه‌ای و استانی از مدیران درخواست کرد که از ارتباط مستقیم با ستادهای مرکزی بالا دستی اجتناب کنند و سلسله مراتب اداری را رعایت کنند.

خواجه صالحانی در پایان درباره ضرورت مستندسازی اقدامات گفت: گزارش فعالیت ها باید بر اساس قالب، تهیه شده و رونوشت آن جهت تهیه کلیپ های موضوعی و گزارش فصلی و سالانه روابط عمومی، به حوزه های متناظر منطقه و استان ارسال شود. اخبار فعالیت ها جهت پوشش خبری در سایت منطقه و پانا نیز به موقع ارسال شود و نامه های استان به موقع پاسخ داده شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار