فرماندار شهرستان قرچک:

کارآفرینی در روستاها صرفا ایجاد صنعت نیست

قرچک (پانا) - فرماندار قرچک گفت توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی با کاهش بیکاری می‌تواند زمینه کاهش فقر و عدم مهاجرت از روستاها به شهرها را فراهم کند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کارآفرینی در روستاها صرفا ایجاد صنعت نیست

علیرضا فاتحی‌نژاد، فرماندار شهرستان قرچک در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اشتغال و کار‌آفرینی روستایی که در بوستان ولایت برگزار شد اظهار کرد: نیاز است از همکارانمان در مجموعه بخشداری، دهیاری و اعضای محترم شوراها که در این فضای باز غرفه‌های بسیار خوبی را برپا کردند و زمینه معرفی محصولات کشاورزی و همینطور نزدیک کردن فضای شهر و روستا به یکدیگر کمال تشکر را دارم.

وی ادامه داد: در جوانی تفکر کارآفرینی و استفاده از آن مورد توجه است و همینطور پرداختن به بحث‌های کارآفرینی در همه عرصه‌ها اجتناب ناپذیر است.

فاتحی نژاد افزود: باید توجه داشته باشیم که کارآفرینی در روستا‌ها صرفاً با ایجاد صنعت و صنایع نیست در هر روستا ممکن است یک وضعیتی باشد یا یک توانایی کا باعث ایجاد کارآفرینی شود.

فرماندار قرچک گفت: باید بسته‌های آموزش کارآفرینی و مباحث فنی را در روستاها توسعه بدهیم به هر حال این آموزش‌ها باعث خواهدشد مشاغلی را که برای خودشان فراهم می‌کنند با کیفیت بالاتری تولید کنند و بازار مصرف آن هم قطعاً با جذابیت‌های بیشتری برای مصرف‌کننده روبرو می‌شود.

فاتحی نژاد در رابطه با جمعیت کثیر روستاها تصریح کرد: روستا‌های ما عملاً به شهرهای کوچک تبدیل شده‌اند با توجه به جمعیت زیاد روستاها اگر بتوانیم زمینه‌کار را در شهرستان و روستاها ایجاد کنیم دیگر لازم نیست ساکنان روستایی ساعت‌ها مسافت زیادی را به سمت شهر‌های پرجمعیت بروند.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه زارعی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار