استقبال پر شور و شوق مردم خراجی از نخبه جهانی

خراجی(پانا) - محمد امین کیانی ،دانش‌آموز نخبه و مستعد جهانی پس از بازگشت از کشور ارمنستان در اولین دیدار از زادگاه مادری خود،خراجی بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استقبال  پر شور و شوق مردم خراجی از نخبه جهانی

محمد امین کیانی دانش آموز نخبه و کسب کننده رتبه اول و مدال طلای المپیاد جهانی در رشته زیست شناسی پس از ورود به روستای خراجی با استقبال و شور و شوق مردم روستا،کادر اداره آموزش و پرورش شهرستان کیار،بخشدار،نیروی انتظامی،رئیس بسیج دانش آموزی شهرستان کیار،دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا و جمع کثیری از فرهنگیان شاغل و بازنشسته مواجه شد.

سپس در میدان چهار شیر روستا،مارش نظامی پس از خواندن سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و از این نخبه جهانی با اهدای هدیه ای از طرف شورای اسلامی روستا و خانواده های معظم شهدای روستا و حلقه های گل تجلیل به عمل آمد.

احمد اسکندری، فرهنگی بازنشته ضمن تبریک به کیانی، در خصوص مسابقات المپیاد جهانی و نحوه موفقیت محمد امین کیانی توضیحاتی را ارائه کرد و افزود: المپیاد یک مسابقه علمی و جذاب است که به صورت سراسری در جهان و در بین دانش آموزان زیر 18 سال و در شرایط آموزشی یکسان برگزار می شود و این مایه افتخار و مباهات ما است که دانش آموزی از روستای خراجی به این افتخار بزرگ دست پیدا کرده است و نشان داده است که همیشه هم قرار نیست،افراد نخبه از پایتخت باشند.

کیانی در سخنرانی کوتاهی که داشت از مادرش به عنوان مشوق اصلی خود و همه کسانی که او را در این راه حمایت کردند و همچنین مردم روستا به خاطر شرکت در این برنامه تشکر ویژه کرد و درباره شرکت خود در سی و سومین المپیاد جهانی توضیح داد و در پایان از مردم خواست تا برای شادی روح پدرش صلواتی بفرستند.

او پس از پایان مراسم به همراه جمعی از مردم روستا و مسئولین به گلزار شهدا رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس بر سر مزار پدرش حاضر شد و مدال طلای خود را به پدرش تقدیم کرد.

محمد امین کیانی در گفتگو با خبرنگار پانا به این سوال که چگونه با مسابقات و المپیاد آشنا شده است،پاسخ داد و گفت:در کلاس هفتم تحت تاثیر رضا کیانی پور،یکی از دانش آموزان مدرسه تیزهوشان که او هم موفق به کسب طلای کشوری شد، با المپیاد آشنا شدم.

کیانی همچنین گفت: من تحصیلات مدرسه ای خود را در دوره اول متوسطه،در مدرسه تیزهوشان شهرکرد و متوسطه دوم را در مدرسه علامه حلی تهران گذراندم و معلم علوم کلاس ششم و تدریس او من را به زیست علاقه مند کرد.در کلاس هفتم هم گرفتن طلای کشوری توسط رضا کیانی پور بر روی من تاثیر زیادی گذاشت و به نظرم آمد که المپیاد زیست،مسابقه ای علمی و جذاب است. این سه عامل باعث شد تا این انگیزه در من ایجاد شود و من وارد این مسیر شوم.

او در خصوص حمایت های آموزش و پرورش و مدرسه گفت:به طور کلی حمایت ها در شهرستان بسیار کم است. اما در تهران و به خصوص سال آخر که برای مسابقات جهانی آماده می شدیم،حمایت ها بیشتر شد و باشگاه دانش پژوهان که متصدی برگزاری المپیاد است،دوره آزمایشگاهی خیلی خوبی برایمان برگزار کرد. امیدوارم در آینده به صورت جدی و عمیق این حمایت ها بیشتر شود و المپیاد در سطح شهرستان ها بسیار گسترش پیدا کند.

کیانی در ادامه گفت:چالش های درسی بسیاری وجود داشت و ما باید کتاب های سختی را مطالعه می کردیم. اما چالش های اصلی مربوط به زمان هایی بود که آزمونی می دادیم و نتیجه مطلوب را نمی گرفتیم و ناامید می شدیم.اما من در هنگام ناامیدی سعی می کردم به این طور مسائل و شکست فکر نکنم و کارهای عادی و معمولی را انجام می دادم و طبق روال پیش می رفتم.

او در پایان افزود:من به دانش آموزان علاقه مند به شرکت در المپیاد توصیه می کنم که با آرامش خاطر،تمرکز و دوری از حاشیه هایی که ممکن است ذهنشان را درگیر کند،به خداوند متعال توکل کنند و با پشتکار و تلاش جدی برای رسیدن به هدف تلاش کنند.

خبرنگار پانا:مبینا خطیبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار