حاجی بابایی: ۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه فرهنگی استان‌ها اختصاص یافته است

تهران (پانا) - رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت برای نخستین بار در تاریخ کشور، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به برنامه‌ها و توسعه فرهنگی استان‌ها اختصاص یافته است

کد مطلب: ۱۲۹۵۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی بابایی: ۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه فرهنگی استان‌ها اختصاص یافته است

به گزارش ایرنا، «حمیدرضا حاجی‌بابایی » روز پنج‌شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: این اعتبار برای انجام کارهای فرهنگی به استان‌ها اختصاص یافته که با توجه به جمعیت استان‌ها سهم استان همدان ۱۵ میلیارد تومان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تدوین سند جامع فرهنگی استان همدان باید الگوسازی در نظر گرفته شود، چراکه الگوسازی مهم‌ترین رکن مهندسی فرهنگی است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه در هر استان یکی از نمایندگان با تصویب مجلس شورای اسلامی، عضو شورای فرهنگ عمومی استان می شود، اظهار داشت: چهارسال عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بودم و با توجه به تجربیات از این شورا تدوین سند جامع فرهنگی باید بومی سازی شود.

وی ادامه داد: سند فرهنگی استان باید متناسب با فرهنگ هر منطقه تدوین شود و برنامه‌های مشخص بومی داشته باشد.

حاجی بابایی افزود: این سند تا زمانی که بومی‌سازی نشود قابلیت اجرایی ندارد.

وی تاکید کرد: این سند باید در اختیار مردم قرار گذاشته شود و از ظرفیت نخبگان، روحانیان، زنان و مردان جامعه برای طراحی آن استفاده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: نبایدها نیز باید در کنار بایدها در سند جامع فرهنگی گنجانده شود و به نوعی عوامل و موانع در این سند مشخص شود.

وی اظهار داشت: متناسب با ارزش‌های اسلامی باید همه جوانب در تدوین سند جامع فرهنگی استان همدان گنجانده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار