انتشار چهار فصل‌نامه دیگر از گروه مجلات رشد

تهران (پانا) - دفتر انتشارات و فناوری آموزشی 4 فصل‌نامه «رشد آموزش سلامت و تربیت‌بدنی»، «رشد آموزش خانواده»، «رشد آموزش معارف اسلامی» و «رشد آموزش زبان و ادب فارسی» را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
انتشار چهار فصل‌نامه دیگر از گروه مجلات رشد

این فصل‌نامه‌ها به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و راهبردهای آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجومعلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور منتشر شدند.

«رشد آموزش سلامت و تربیت‌بدنی»

جدیدترین شماره فصل‌نامه «رشد آموزش سلامت و تربیت‌بدنی» در مطلبی با عنوان مدرسه، یار کالای ایرانی به نقش معلم تربیت‌بدنی در حمایت از کالای ایرانی پرداخته است.

فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش سلامت و تربیت‌بدنی از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان و دانشجومعلمان تربیت‌بدنی، مراقبین بهداشت سلامت و دبیران سلامت و بهداشت منتشر شد.

در هفتاد و پنجمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه اقدام‌پژوهی، روش تدریس، ارزشیابی، سواد حرکتی، آموزش سلامت، خاطرات معلمان تربیت‌بدنی و تجربیات برتر آموزشی دنیا منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش سلامت و تربیت‌بدنی مطلبی با عنوان «مدرسه، یار کالای ایرانی» به قلم دکتر میرحسین سیدعامری منتشر شده است. نویسنده در این مطلب به نقش معلم تربیت‌بدنی در حمایت از کالای ایرانی پرداخته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: «تغییر ارزش‌ها، تغییرات منفی اقتصادی، بیکاری و تغییر مدل‌های فرهنگی جوامع و امثال این‌ها از جمله پیامدهای منفی خرید کالاهای خارجی است. فاصله اقتصادی و فرهنگی بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با کشورهای فقیر، یک فاصله عظیم و پر ناشدنی است اما کشورهای توسعه یافته با پیام‌ها و تبلیغات گسترده و با ارائه مدل‌های مصرف جوامع خویش برای مصرف‌کننده در صدد ترویج و جا انداختن فرهنگ مصرف تولیدات خود در جوامع کم‌تر توسعه یافته‌‌اند.»

معلمان و دانشجومعلمان تربیت‌بدنی، مراقبین بهداشت سلامت و دبیران سلامت و بهداشت و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش علاوه بر مطلب فوق، در این شماره از رشد آموزش سلامت و تربیت‌بدنی مطالبی چون: تربیت‌بدنی در پساکرونا، کلاس گرم، تجربه غنی حرکتی، فعالیت‌ها و اقدامات فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در زمان همه‌گیری کرونا، آزمون ورزشی، تربیت‌بدنی مجازی، الفبای قهرمان‌سازی، چاقی کرونایی، تمرینات پلانک، چاق نباشیم، حیات طیبه و فعالیت بدنی و... را می‌خوانند.

«رشد آموزش خانواده»

جدیدترین شماره فصل‌نامه «رشد آموزش خانواده» در حوزه مهارت‌های اجتماعی، با مطلب «ما والدین با فضای مجازی چه کنیم؟ » به بررسی مخاطرات فضای مجازی در مناسبات خانوادگی پرداخته است.

فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش خانواده از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای خانواده‌ها با نگاهی ویژه به برنامه درسی مدارس منتشر شد.

در سیزدهمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه مهارت‌های روانشناختی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت سلامت و بهداشت، برنامه درسی و مهارت‌های تربیت دینی منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش خانواده در حوزه مهارت‌های اجتماعی، مطلبی با عنوان «ما والدین با فضای مجازی چه کنیم؟ » به قلم دکتر مریم سلیمی منتشر شده است. نویسنده در این نوشتار به بررسی مخاطرات فضای مجازی در مناسبات خانوادگی پرداخته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: «شاید سال‌ها پیش، زمانی که اولین‌ بار اینترنت پا به دنیا می‌گذاشت و کسی از آینده آن به درستی خبر نداشت، پدران و مادران از خود همین سؤال را می‌پرسیدند که اینترنت چه کمکی به ما می‌تواند بکند؟ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم امروزه زندگی، کار، تحصیل و دیگر فعالیت‌های بشر با تکنولوژی و تحولات آن در پیوند است و بنابراین هرگز کسی نمی‌تواند در جزیره بی‌خبری و بی‌اطلاعی به سر ببرد.»

خانواده‌‌ها، معلمان، دانشجومعلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش علاوه بر مطلب فوق، در این شماره از رشد آموزش خانواده مطالبی چون: شما هم با نوجوانتان مشکل دارید؟ ، کدام مدرسه با شرایط فرزندمان مناسب است؟ ، راهکارهای ارتباط مؤثر، غفلت خانواده از تربیت اجتماعی، خطر در کمین نوجوانان، ما والدین با فضای مجازی چه کنیم؟ ، فرزندپروری رسانه‌ای، کاهش فرزندآوری مسئله‌ای اجتماعی و چالشی جدی، راه‌های حفظ سلامت جسمانی، توسعه سواد جسمانی، محفل انس با قرآن و... را می‌خوانند.

«رشد آموزش معارف اسلامی»

جدیدترین شماره فصل‌نامه «رشد آموزش معارف اسلامی» در راستای درس‌های دهم تا سیزدهم کتاب دین و زندگی سال دوازدهم که معیارهای تمدن از نظر اسلام را بیان می‌کند، به نقد تمدن کنونی پرداخته است.

فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش معارف اسلامی از گروه مجلات علوم انسانی به‌عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجومعلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در یکصد ‌و هجدهمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه اندیشه اسلامی، پاسخ‌ به سؤالات اعتقادی دانش‌آموزان، بررسی آیات قرآن، پرسش و پاسخ پیرامون غدیر، تمدن نوین اسلامی، فطرت‌گرایی توحیدی، تفسیر قرآن کریم، منطق و فلسفه منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش معارف اسلامی در حوزه تمدن نوین اسلامی، مطلبی با عنوان «تأثیر عقلانیت تمدنی بر الغای ترمیدور در فرایند انقلاب اسلامی ایران از منظر اندیشه سیاسی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» به قلم محمدحسین طاهری منتشر شده است. نویسنده در این متن در راستای درس‌های دهم تا سیزدهم کتاب دین و زندگی سال دوازدهم که معیارهای تمدن از نظر اسلام را بیان می‌کند، به نقد تمدن کنونی پرداخته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: «هدف این پژوهش برشماری الزامات حیاتی تمدن نوین اسلامی است و با تأکید بر اندیشه سیاسی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای این پرسش را مطرح می‌سازد که چه عواملی موجب الغای ترمیدور در فرایند انقلاب اسلامی می‌شوند؟ نویسنده با استفاده از روش‌شناسی بحران، با رویکرد اسنادی در گردآوری داده‌ها و بهره‌گیری از روش نگارش تحلیل فرایند مدعی است که تمهید الزامات تمدن نوین اسلامی ملغی‌کننده‌ ترمیدور در انقلاب اسلامی است.»

معلمان، دانشجومعلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش معارف اسلامی مطالبی چون: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، مسیر پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعتقادی دانش‌آموزان، بررسی آیه 186 سوره بقره، پرسش‌ها و پاسخ‌هایی پیرامون غدیر، تأثیر عقلانیت تمدنی بر الغای ترمیدور در فرایند انقلاب اسلانی ایران، خداشناسی فطری و حکما، گزیده‌ی تربیتی تفسیر قرآن کریم، با یاد استاد منطق، مروری بر نظریه فضائل اربعه، سعادت و شقاوت انسان و... را می‌خوانند.

«رشد آموزش زبان و ادب فارسی»

جدیدترین شماره فصل‌نامه «رشد آموزش زبان و ادب فارسی» در مطلبی به تحلیل سرنوشت زبان فارسی پرداخته است.

فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش زبان و ادب فارسی از گروه مجلات علوم انسانی به‌عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجومعلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در یکصد ‌و سی‌وچهارمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه معلم ادبیات، دانش‌آموز و کلاس درس، زبان‌های زنده دنیا، بررسی قصیده دماوندیه، مجاز و کنایه، نثر فنی، شبه جمله، ارتباط متن‌ها و پند و اندرز در آثار ایرانی منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش زبان و ادب فارسی در حوزه آموزشی ـ تحلیلی، مطلبی با عنوان «سرنوشت زبان‌ها و زبان فارسی امروز» به قلم دکتر منیژه مشیری منتشر شده است. نویسنده در این نوشتار به توصیف زبان به‌طور عام و سپس به زبان میانجی و زبان بین‌الملل پرداخته است. در ادامه نیز چگونگی در معرض خطر قرار گرفتن و یا مردن یک زبان و در نهایت وضعیت کنونی زبان فارسی معیار و زبان‌های موجود در محدوده جغرافیای ایران را مورد بررسی قرار داده است.

در بخشی از این مقاله آمده است: «زبان وسیله ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است. وقتی گویشوران زبانی زنده باشند و به آن زبان تکلم کنند، این زبان زنده است. برای مثال زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی زبان‌های زنده دنیا هستند البته در درازای زمان ممکن است به عللی زبان‌های زنده دچار تغییرات واژگانی و دستوری شوند.»

معلمان، دانشجومعلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش علاوه بر مطلب فوق، در این شماره از رشد آموزش زبان و ادب فارسی مطالبی چون: «وی» یا «ری»، «مجاز» یا «کنایه»، نقش با هم‌آیی واژگانی در انسجام هنری و بلاغت نثر فنی، نقش شبه جمله‌ای، آشنایی با پدیده هزوارش در زبان فارسی، فنون مدیریت در کلاس‌های مجازی، بینامتنیت در ادبیات تراز «معلم ادبیات ترازمند»، شعر معلمان شاعر و نویسنده، نگاهی به جایگاه پند و اندرز در ادبیات فارسی بر تأکید بر دیوان پروین اعتصامی، مصاحبه با دکتر حسین یاسری، آشنایی با نرم‌افزار چوب اشاره‌گر و... را می‌خوانند.

فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار