سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

حصارکشی، راهکار حفظ حریم تئاتر شهر نیست؛ هرتصمیمی با اطلاع شورای شهر گرفته می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران گفت تصمیم‌گیری برای ساماندهی و حفظ حریم تئاتر شهر با اطلاع شورای شهر انجام می‌شود و از نگاه شورا دیوارکشی در این محدوده روشی کارشناسی نیست.

کد مطلب: ۱۲۹۴۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حصارکشی، راهکار حفظ حریم تئاتر شهر نیست؛ هرتصمیمی با اطلاع شورای شهر گرفته می‌شود

وزیر ارشاد به تازگی از مجموعه تئاتر شهر بازدید کرده و با تاکید بر حفظ حریم مجموعه تئاتر شهر گفته است: نکته اول درباره مجموعه تئاتر شهر بحث محدوده و حفظ حریم آن است که با همکاری شهرداری تهران این موضوع را دنبال خواهیم کرد. نکته دوم بحث بازسازی داخلی است که باید با تمرکز روی بخش عمرانی خودمان و تحت نظارت معاونت هنری انجام شود.

پیش از این درخواست برخی مدیران هنری و هنرمندان برای ساماندهی اطراف این مجموعه فرهنگی و هنری بازگشت حصار دور این بنای تاریخی بود که با مخالفت برخی اعضای شورای شهر رو به رو شده بود.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص ساماندهی حریم بنای تاریخی تئاتر شهر به پانا گفت: «موضوعی که از ابتدای فعالیت شورای ششم با معاونت هنری ارشاد دنبال می‌کردیم، حریم تئاتر شهر بود اما آن چه در شورا به آن رسیدیم این است که حصار در آنجا کارایی ندارد. می‌شود حصار فاخر کشید؛ یعنی می توان المان‌هایی گذاشت که کارکرد حصار را دارد ولی دیوار نباشد؛ اما این مشکل را حل نمی‌کند.»

وی ادامه داد: «آنچه هنرمندان و ما نسبت به آن حساسیم آسیب‌های اجتماعی و لکه‌های آسیب بسیای است که دور یک کانون فرهنگی و هنری که کل کشور از آن متاثر است وجود دارد و به آن لطمه می‌زند. برای آنها مهم است که این لکه‌های آسیب از آنجا برداشته شود و گاهی اوقات این حرف را می‌زنند که دیوار کشیده شود تا این مساله حل شود و ممکن است این تشخیص یک تشخیص کارشناسی باشد یا نباشد و ما رسیدیم به این که یک تشخیص کارشناسی نیست.»

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: «در جلساتی که با معاونت هنری ارشاد یا آقای نظری در اداره کل امور نمایشی داشتیم آنها هم دقت این را داشتند که با رویدادهای فرهنگی مناسب می‌شود تامین امنیت کرد و لکه‌های آسیب را از بین برد. دوستان طرح‌هایی داشتند و در دوره قبلی طرحی ارائه کردند که طرح خوب و قابل استفاده‌ای نبود و طرح‌های جدید اتفاق افتاد که قرار شد مورد بررسی قرار بگیرد و در این میان اتفاقی افتاد این که وزیر ارشاد مستقیم با شهردار تهران در هیات دولت یک ارتباط گرفت ولی حتما هر اتفاقی قرار است رخ دهد این پیشینه مد نظر قرار می‌گیرد. آن مجموعه، مجموعه وزارت ارشاد است و ما فقط کمک کننده هستیم و از این جهت که یک مکان شهری است درباره آن نظر می‌دهیم.»

وی در خصوص اینکه فضای عمومی اطراف این بنا متعلق به شهرداری است هم گفت: «فضای عمومی متعلق به شهروندان است اما نگهداری آن با وزارت ارشاد است. اما نگرانی در خصوص تصمیم‌گیری برای فضای اطراف این مجموعه وجود ندارد هر تصمیمی روال خود را طی می‌کند و حتما شورای شهر در جریان امور قرار گرفته و اظهار نظر می‌کند و از انجام یک کار بیهوده بی‌نتیجه غیر متناسب با فضای فرهنگی آنجا حتما همه جلوگیری می‌کنند و نسبت به آن مقاومت دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار