آغاز چهلمین دوره کشوری جشنواره‌ فرهنگی، هنری دانش‌آموزان سراسر کشور

شهرری(پانا)- برگزاری چهلمین دوره کشوری جشنواره‌ فرهنگی، هنری دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور، در شهرری آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز چهلمین دوره کشوری جشنواره‌ فرهنگی، هنری دانش‌آموزان سراسر کشور

چهلمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری فردا و سومین دوره جشنواره فرهنگی، تربیتی کانون‌های فرهنگی تربیتی، در مدارس سراسر کشور در شرایطی آغاز شد که همه گیری بیماری کرونا بر کلیه فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت سایه انداخته بود و مانند سنوات قبل امکان برگزاری جشنواره به شکل حضوری وجود نداشت.

این جشنواره مطابق روال هر سال، در چهار مرحله به صورت فرآیند‌محور برگزار می‌شود و پس از دریافت آثار، مرحله داوری غیر‌حضوری برگزار می‌شود و از بین آثار ارسالی به دبیرخانه در شش بخش که شامل هنرهای آوایی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش‌های ادبی و بخش رسانه و فضای مجازی برای رقابت در بخش حضوری جشنواره است، آثار برتر انتخاب خواهند شد.

در این دوره، از طرف شرکت‌کنندگان با گرایش‌ها و رشته‌های مختلف جشنواره، با توجه به شرایط کرونا استقبال قابل قبولی از این فعالیت شده است و همچنین در جشنواره امسال در بخش کانون‌های فرهنگی تربیتی نیز در بیش از ٤۳ رشته مختلف ویژه دانش‌آموزان عضو کانون‌های فرهنگی تربیتی آثار دریافت شده است.

برگزاری جشنواره در تمامی مراحل سال جاری به صورت غیر‌حضوری انجام شده و در کلیه مراحل برگزاری جشنواره بر استفاده از سامانه همگام برای ثبت‌نام و برنامه شاد برای اطلاع‌رسانی در مراحل مختلف تاکید شده است. اطلاع‌رسانی اخبار و برنامه‌های جشنواره در کانال جشنواره فرهنگی، هنری در شبکه شاد نیز به نشانی fardafestival@ برای اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار گرفت.

از مهم ترین تفاوت‌های جشنواره امسال با جشنواره سال‌های قبل می‌توان به افتتاحیه جشنواره در روز بیستم مهرماه همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ شیرازی‌، برپایی نمایشگاه آثار برگزیدگان در مترو حضرت ولیعصر (عج)، چهلچراغ فردا، اضافه شدن رشته ایده‌پردازی کسب و کارهای مجازی در بخش رسانه و فضای مجازی و اضافه شدن رشته تئاتر خیابانی ومحیطی در بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه اشاره کرد.

خبرنگار: فاطمه خسروی‌متین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار