معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

 اساس هدایت عالم، تربیت و رشد انسان در عید غدیر خم صورت می‌پذیرد

مشهد (پانا) - مراسم عید غدیر خم با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی، مسئول دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئول بسیج صدا و سیمای خراسان رضوی، ریاست اداره و همکاران ستادی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد مقدس در محوطه این اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
 اساس هدایت عالم، تربیت و رشد انسان در عید غدیر خم صورت می‌پذیرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تبریک عید غدیر خم در این مراسم گفت: خداوند متعال در آخرین حج پیامبر اکرم (ص) به ایشان می فرمایند ای رسول خدا چیزی را که به تو گفتیم به همه ابلاغ کن تا رسالت تو کامل شود و دین شما که دین اسلام است بدون امامت علی ابن ابی طالب (ع) کامل نشده و ادامه نمی یابد و از کافرین نهراسید و فقط از من بترسید و از این موضوع مهم می توان چنین نتیجه گرفت که دین اسلام بدون امامت و ولایت کامل نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی تصریح کرد: امامان و پیامبران مربیان ما هستند، در نظام امامت تمام مسلمانان به عنوان متربی هستند. پیامبر اکرم مربی بعد از خودش را به دستور خداوند انتخاب کرد زیرا نظام تربیتی عالم اقتضا دارد که خداوند متعال خودش مربی را انتخاب کند.

وی افزود: خداوند بزرگ با انتخاب انبیاء و امامان در نظام خلقت چند نکته مهم را به ما انسان ها یادآوری می فرمایند. اگر می خواهید هدایت پیدا کنید، باید پشت سر امامان حرکت کنید. هرکس با امامان همراه نباشد، گمراه خواهد شد. ما باید با امامان حرکت کنیم نه جلوتر و نه عقب تر از آنها، لذا یکی از پیام های غدیر این است، که ما باید همراه امام باشیم.

وی در پایان گفت: اساس هدایت عالم و تربیت و رشد انسان در این عید بزرگ صورت می پذیرد و در این روز در کنار اعمالی همچون روزه و غسل، بستن عهد اخوت و برادری و همچنین اطعام دادن به مردم بسیار پر فضیلت خواهد بود.

شایان ذکر است پایان این مراسم معنوی همراه با مدیحه سرایی دانش آموزان این ناحیه صورت پذیرفت، و از کارکنان و جمعی از دانش آموزان دارای القاب متبرک سید تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: نگار حمیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار