عضو شورای شهر تهران تاکید کرد؛

ضرورت تغییر رویه در نحوه فعالیت مرکز مطالعات شهرداری تهران

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران ‌بر ضرورت تغییر رویه در نحوه فعالیت مرکز مطالعات شهرداری تهران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تغییر رویه در نحوه فعالیت مرکز مطالعات شهرداری تهران

ناصر امانی امروز در صحن شورا بعد از استماع گزارش رییس مرکز مطالعات شهرداری تهران ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: عنوان دستور جلسه رونمایی از طرح پرتال جامع مدیریت شهری ایران بود اما پیوست دستور یک گزارش 70 صفحه‌ای از مرکز مطالعات بود و نشان می‌داد برنامه امسال مرکز مطالعات در حوزه‌های مختلف چیست. فکر کردیم قرار است آن دستور در این جلسه مطرح شود و به نظرم اولویت آن بسیار بالاتر از این رونمایی بود.

وی ادامه داد: در این پیوست ما درباره روند گذشته مرکز، ساختار مرکز، حجم انبوهی از نیروی انسانی که در مرکز مطالعات هستند و همه قراردادهای‌شان به بیرون واگذار شده و میزان کاربست مطالعاتی که طی حداقل یک دهه اخیر در مرکز مطالعات انجام گرفته، چند موردشان به اجرا رسیده و کاربست پیدا کردند، بحث داشتیم اما این پیوست در دستور امروز نبود و علت این که چرا نبوده را نمی‌دانم. پیشنهاد می‌کنم آقای رئیس درباره این موضوعات گزارش بدهند و بدانیم که آیا بنا است همان روند گذشته مرکز مطالعات ادامه پیدا کند یا با یک رویکرد جدید و خلاقانه، رویکردی که قرار است مشکلی از شهر یا شهرداری حل کند، ادامه کار می‌دهند؟

امانی تاکید کرد: مرکز مطالعات یک مرکز مطالعات و پژوهشی صرف دانشگاهی نیست. از این مراکز در کشور کم نداریم. مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری تهران مرکزی است که باید راهکارهای علمی، دقیق، اصولی و زمینی برای برداشتن یک بار از روی دوش مردم یا حل یک مشکل در شهرداری ارائه دهد. در 9 ماهی که در شورا بودیم سه یا چهار بار بسته‌های بزرگ کتاب از مرکز مطالعات که عملکرد گذشته بوده به دست ما رسیده است و ما فقط روی جلد کتاب را خوانده و در کتاب‌خانه گذاشتیم، این کاری است که مطمئنم همه اعضای شورا انجام دادند. به اشتراک گذاشتن مطالعات کار ارزشمندی است اما درد ما به عنوان نماینده شورای شهر خود مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری تهران است. آیا قرار است روند دو دهه گذشته ادامه پیدا کند یا قرار است انقلابی اتفاق بیفتد؟ باید در وقتی مناسب گزارشی از این موضوع در صحن شورا ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار