مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان‌شمالی در یازدهمین جشنواره نوجوان سالم:

مدرسه کانون اصلی حرکت به سوی حیات طیبه است

بجنورد (پانا) - مدیر کل آموزش و‌پرورش خراسان‌شمالی عنوان کرد اولویت آموزش و پرورش مسائل پرورشی و تربیتی است، زیرا مدرسه کانون اصلی حرکت به سوی حیات طیبه است.

کد مطلب: ۱۲۹۴۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه کانون اصلی حرکت به سوی حیات طیبه است

ابوالقاسم اکبری در یازدهمین جشنواره نوجوان سالم ضمن گرامیداشت یاد و‌ خاطره شهدای انقلاب و تبریک عید غدیر خم با ابراز خوشحالی از بودن در جمع برگزیدگان و دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان، طلایه‌داران تعلیم و تربیت و آینده سازان کشور اسلامی ایران هستید و آموزش های خودمراقبتی یکی از اصلی ترین ارکان های تربیتی و آموزشی برای شما عزیزان در مدارس است.

اکبری با بیان این مطلب که اولویت اصلی آموزش و‌پرورش استان مسائل فرهنگی و‌پرورشی است، گفت: تمام تلاش ما در این سازمان ایجاد پویایی،نشاط و موفقیت دانش آموزان عزیز و‌ پیگیری مسائل پرورشی و فرهنگی دانش آموزان است، زیرا مدرسه کانون اصلی حرکت دانش آموزان به سوی حیات طیبه است و‌ تربیت تمام ساحتی اصلی ترین رویکرد ما در این نهاد مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به فواید پیشرفت تکنولوژی و‌ ارتباطات مجازی در دنیا افزود: تکنولوژی در دنیا به سرعت در حال پیشرفت و ارتقا است که اگر مراقبت های لازم در استفاده از آن انجام نشود، موجب ایجاد آسیب های جدی در زندگی شخصی و اجتماعی همه افراد خواهد شد.

اکبری در ادامه با اعلام تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره که شامل ۷۸۶۲ اثر است، تصریح کرد: آثاری که توسط شما دانش آموزان به این جشنواره ارسال شده است هر کدام دارای یک پیام اخلاقی است که باید به آنها توجه کرده و در زندگی به کار برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اهمیت مسئله عفاف و‌حجاب و رعایت مسائل اخلاقی گفت: امروزه دنیای غرب نیز به این نتیجه رسیده است خانواده مهمترین و اصلی ترین نهاد سلامت و‌پیشرفت یک جامعه است، بنابراین رعایت مسائل اخلاقی موجب استحکام آن می شود. به شما دانش آموزان عزیز توصیه می‌کنم دوستان خوب را برای خود انتخاب کنید و سبک زندگی اسلامی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید و از فرهنگ منحط غربی دوری کنید و با هوشمندی و‌ درایت خود نقشه های دشمنان را خنثی کنید.

اکبری در ادامه افزود: پیام اصلی جشنواره نوجوان سالم مراقبت، پیشگیری و خودآگاهی است تا ما با دیدن و شناختن این آسیب ها بتوانیم گام های موثری در پیشگیری و درمان این آسیب ها برداریم.

مدیرکل در پایان با بیان این مطلب که در خراسان شمالی خشونت از اصلی ترین آسیب های خانوادگی و اجتماعی است، بیان کرد: باید گذشت، نوع دوستی و فرهنگ عذرخواهی را آموزش ببینیم و یاد بگیریم زمانی که رفتاری اشتباه از ما سر می‌زند با شکستن غرور،خودخواهی و تکبر فرهنگ اسلامی عذرخواهی را اجرا کنیم و با آموختن آموزه‌های دینی و خواندن قرآن همراه با تجربه بصورت روزمره آموزه‌های بسیار خوبی برای زندگی همه ما خواهد داشت و موجب روشن شدن آینده همه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار