‌در گفت‌وگو با پانا:

‌داود سیدعباسی: شخصیت اسکوچیچ را خودمان «له» کردیم

دو دستگی در بین بازیکنان تیم ملی تازگی ندارد

تهران (پانا) - سرمربی سابق شهرخودرو معتقد است شخصیت دراگان اسکوچیچ را خود فوتبالی‌ها «له» کردند و این طرز برخورد با او اخلاقی نیست.

کد مطلب: ۱۲۹۳۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
‌داود سیدعباسی: شخصیت اسکوچیچ را خودمان «له» کردیم

داود سید‌عباسی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اتفاقات اخیر پیرامون تیم ملی ایران گفت: «معتقدم از وقتی تیم ملی توانست با اسکوچیچ، از مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی به دور بعدی صعود کند، همان‌جا استارت بدرفتاری‌ها و بهانه‌جویی‌ها برای برکناری‌اش زده شد. آن موقع وقتی افتضاح نتایج ویلموتس با تیم ملی رقم خورد، کسی جرات نداشت سمت تیم ملی برود و همه ناامید شده بودند. اما اسکوچیچ آمد و تیم را در دست گرفت و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را رقم زد. او با نتایج فوق‌العاده‌ای تیم ملی را به قطر برد. الان که صعود کردیم، یادشان رفته که چه افتضاحی با سرمربی میلیون دلاری‌شان رقم زدند. اما بعدازآن صعود سریع، ما فوتبالی‌ها خودمان به اسکوچیچ شخصیت ندادیم.»

وی افزود: «شک نکنید اگر اسکوچیچ خیلی بیشتر پول گرفته بود و بیشتر سروصدا و جاروجنجال راه می‌انداخت، با چنین الفاظی از سوی فوتبالی‌های ما مواجه نمی‌شد. شما دیدید وقتی ویلموتس با آن‌ همه ناز و عشوه و قرارداد میلیون دلاری، تیم ملی را به لبه پرتگاه برد، کسی هیچ صحبتی علیه او نکرد و فقط علیه بانیان و کسانی که او را آورده بودند، حرف زدند. این‌قدر علیه اسکوچیچ گارد منفی گرفتیم، حتی اگر دیسیپلینی می‌خواست در تیم ملی ایجاد کند را نتواند. حالا با آن صحبت‌های بدی که علیه او از همان ابتدا شد و همه به نوع انتخابش خرده گرفتند، این اتفاقات دور از ذهن نبود.»

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به دودستگی بازیکنان ملی‌پوش تصریح کرد: «این برای اولین بار نیست. دودستگی در تیم ملی ما تازگی ندارد. همیشه در تیم ملی ما داستان بوده است. قبل از جام جهانی 98 هم همین مشکلات بود. مربیان مختلفی کنار رفتند و نهایتاً با جلال طالبی به جام جهانی فرانسه رفتیم. جام ملت‌های 2000 لبنان به اعتقاد من شایسته‌ترین تیم ملی تاریخ ایران را داشتیم اما آنجا هم دودستگی وجود داشت و خودم شاهدش بودم. الآن‌ هم اتفاقاتی که افتاده، در واقع آبی است که ریخته شده و نمی‌شود جمعش کرد. فوتبال ما بیشتر روحی روانی است و بازیکنان چند سال است کنار هم‌بازی می‌کنند. همیشه هم نشان دادند وقتی از لحاظ روحی روانی با آن‌ها کار شود، می‌توانند نتیجه بگیرند. در این شرایط چون فرصت چندانی نداریم، عقلانی و منطقی این است که مربی ایرانی جایگزین اسکوچیچ شود. آن‌هم به‌خاطر شناختی است که مربیان ایرانی روی فوتبالیست‌ها و شرایط تیم ملی دارند.»

داود سیدعباسی گفت: «من احترام زیادی برای مهدی طارمی قائلم و او یکی از تاپ‌ترین مهاجم‌های حتی اروپاست. وقتی در تیم ملی است، تیم با او اعتمادبه‌نفس بیشتری دارد اما وقتی آن حرف‌ها را زد و از سوی اسکوچیچ کنار گذاشته شد، آن‌قدر که اطرافیانش به اسکوچیچ فشار آوردند و علیه او حرف زدند، خود مهدی نزد. این ادبیات بد دارد به فوتبال ما ضربه می‌زند. خودمان شخصیت اسکوچیچ را "له" کردیم و اجازه ندادیم در تیم ملی کارش را بکند. همه از بالا با او حرف زدند. آن قضیه خط زدن مهدی طارمی شاید اولین و جدی‌ترین تصمیم غیر فنی‌اش بود که گرفت. اما این‌قدر هجمه علیه او ایجاد کردند و از ریشه او را زدند، تا پیش بازیکنان‌ هم ارج و قربش را از دست داد. ما عادت داریم همیشه با شرایط گل‌وبلبل مربی می‌آوریم و به بدترین شکل بدرقه می‌کنیم. این تیم ملی ما بزرگ‌ترین دل‌خوشی مردم است. عاشق این فوتبال هستند. خواهش می‌کنم از مسئولین کاری کنند تا تیم ملی در جام جهانی آبروداری کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار