مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

عید غدیرخم، نقطه عطفی برای تربیت آینده سازان این کشور است

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اهمیت بسیار زیاد عید بزرگ غدیر خم این عید را نقطه عطفی برای ایجاد وحدت و خدمت بیشتر برای تربیت آینده سازان این کشور دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۳۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
عید غدیرخم، نقطه عطفی برای تربیت آینده سازان این کشور است

جشن بزرگ طلوع امامت و ولایت با حضور مقامات استانی، فرهنگیان و دانش آموزان در تالار معلم برگزار شد.

علیرضا صیادی در این مراسم ضمن تبریک دهه ولایت به تمامی مردم شریف استان، فرهنگیان و دانش آموزان گفت: در برهه ای قرار داریم که در سایه سخت گیری های استکبار جهانی، مردم کشورمان، با صبر، حوصله و تحمل های مختلف به خاطر انقلاب، انتظار، امام و شهدا سختی های زیادی کشیدند.

وی افزود: امید است که این جشن نقطه عطفی برای ایجاد وحدت و خدمت بیشتر و آماده شدن برای مهر و وحدت ملی برای تربیت آینده سازان این کشور باشد و همچنین این جشن نکته خوبی است که علم را به سند تحول بنیادین پیوند دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است که تا این لحظه از اجرای آن رضایت کافی نداشته اند. ما فرهنگیان در این جشن پیمان می‌بندیم که نهایت تلاش و کوشش خود را برای اجرای این سند فاخر و تربیتی داشته باشیم.

صیادی خاطر نشان کرد: از محتوای سند تحول بنیادین قضیه غدیر هم بیرون می آید چرا که اگر در مطالعات تطبیقی آموزش و پرورش همه کشور ها دقت کنیم، تفاوت آموزش و پرورش کشور ما با سایر کشورها دقیقا موضوع غدیر خم است که سند تحول بنیادین پیگیر مسائل اعتقادی و سبک زندگی نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی است. در غدیر خم از طرف خداوند متعال و پیامبر اسلام، انتخاب و معرفی صورت می‌گیرد. اگر ما بخواهیم برای دانش آموزان مهارت انتخاب را یاد بدهیم و انتخابات را خوب رقم بزنیم قضیه غدیر خم و مولفه های انتخابی خداوند را برای دانش آموزان تبیین و بیان می کنیم.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم که برای دانش آموزان در عبادت مثال بزنیم، می‌توانیم از عبادت، حالت عرفانی و ارتباط مولایمان با خداوند متعال را بیان کنیم و در این خصوص مهارت چگونگی انتخاب و الگوگیری را بیان کنیم. این گونه می‌گوییم که نوجوانان و جوانان دنبال الگو هستند. الگوی ما مولای ماست و مولای ما دارای خصوصیات گوناگونی است که همه جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را می‌تواند اقناع کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: سند تحول، نمی خواهد چیزی جز شجاعت به دانش آموزان آموزش دهد و شجاعت علی در عرصه های مختلف از بهترین آموزش ها است که اگر بتوانیم تک تک داستان ها را به طور دقیق به دانش آموزان بگوییم آن موقع است که به وظیفه خود عمل کرده ایم و این تفاوت آموزش و پرورش کشور ما با آموزش و پرورش کشور های دیگر است.

وی گفت: اگر امروز ما در جامعه آسیب های اجتماعی مختلفی را می‌بینیم و این آسیب ها ما را آزار می دهد فاصله ما با طریق رستگاری دقیقا فاصله ای است که با ائمه گرفته ایم. اگر ما با قرآن، امام شناسی، عبادت و نماز فاصله داریم، به همان اندازه آسیب و از زندگی عارفانه ائمه اطهار فاصله داشته ایم.

صیادی در پایان افزود: ما تلاش خواهیم کرد که این سند را در سال جاری بیشتر اجرا کنیم که این جشن بزرگ و دهه امامت و ولایت، فرصت خوبی برای تبیین این مراسم ها است و امید است بتوانیم در عرصه مبارزه با تهاجمات فرهنگی و استکبار جهانی نقش فرهنگی خود را به خوبی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار