نشست «تربیت دخترانه» در آموزش و پرورش قم برگزار شد

قم(پانا)- نشست «تربیت دخترانه» با حضور جمعی از کارشناسان در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست «تربیت دخترانه» در آموزش و پرورش قم برگزار شد

نشست «تربیت دخترانه» با حضور جمعی از کارشناسان، معاونان پرورشی مدارس و رئیس و نمایندگان مجلس دانش آموزی دختران استان قم در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش قم برگزار شد.

در این نشست، روح الله امینی، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی طی سخنانی اظهار کرد: تحولات آموزش و پرورش را از حوزه معاونت پرورشی آغاز کردیم و از اندیشکده جامع دانشگاه امام حسین (ع) برای تحقق دغدغه های مان کمک گرفتیم؛ سرچشمه مشکلات آموزش و پرورش نیروی انسانی است زیرا معلم خوب است که دانش آموزان خوب تربیت می کند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه امور بانوان خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد بیانیه گام دوم انقلاب ما نیازمند توانمند سازی در حوزه بانوان هستیم و این کارگروه نیازهای تربیتی بانوان و دختران را شناسایی و حل می کند.

امینی در ادامه گفت: ما روی تربیت دختران دست گذاشتیم تا نوجوانان ما برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی پا پیش گذارند، دختری که درست تربیت شود، آن زمان می توان گفت تمدن نوین اسلامی تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم هویت انقلابی بعضی از دختران ما دستخوش تغییر شود؛ زیرا آنان مادران و همسران فردا هستند و لذا باید تربیت عالی داشته باشند.

نفیسه علمی نیک، مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش استان قم نیز در این نشست عنوان کرد: دختر مسلمان وظیفه به خصوصی دارد که بر اساس آن، باید هویت زن مسلمان زنده شود، نقش دختر باید نقشی مستقل باشد که بتواند آن را به خوبی ایفا کند و تمدن ساز شود.

وی ادامه داد: هویت کلید واژه ای است که در سند تحول بسیار به آن اشاره شده است؛ ما از معلمان انتظار داریم که کتاب سند تحول را بخوبی مطالعه کنند.

علمی نیک افزود: باید قبول کنیم جای مهارت آموزی والدین، دانش آموزان یا معلمان در مدارس ما خالیست.
وی تاکید کر: خروجی این جلسات باید راهبردهایی باشد که در دور افتاده ترین مدارس قابل اجراست و نیاز آن، تربیت مدیرانی است که راهبر باشد.

دانش آموز خبرنگار: ستایش ظهرابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار