مرتضی فنونی‌زاده: استخدام بدنساز‌ اسپانیایی درست بود اما در مورد مربی گلرها حرف دارم!

تهران (پانا) - مرتضی فنونی‌زاده مدافع پیشین پرسپولیس می‌گوید‌ من به شما می‌گویم مربی گلر ایرانی باشد بهتر است. از لحاظ فنی و به ویژه عاطفی می‌تواند به دروازه‌بان تیم نزدیک شود و یک گلری مثل علیرضا بیرانوند شاید اصلا نیازی به مربی خارجی نداشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مرتضی فنونی‌زاده: استخدام بدنساز‌ اسپانیایی درست بود اما در مورد مربی گلرها حرف دارم!

به گزارش خبرورزشی، تمرینات پرسپولیس با حضور دو مربی خارجی در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد. مرتضی فنونی زاده اما نقطه نظرات جالبی درخصوص استخدام دو مربی خارجی به عنوان بدنساز و مربی گلرهای پرسپولیس دارد و...

در همین راستا خواندن تازه ترین صحبت‌های پیشکسوت پرسپولیس خالی از لطف نیست.

تمرینات پرسپولیس استارت خورد. راستی شما چرا در اولین تمرین حضور نداشتید؟

(با خنده) از ما بهتران رفتند دیگر! (بلافاصله ادامه می‌دهد) البته شوخی کردم. شما بنویسید من شهرستان بودم و نتوانستم کنار دوستان و همبازیانم باشم.

ترکیب کادرفنی پرسپولیس هم پس از جدایی حمید مطهری، داوود فنایی و مظاهر رحیم پور کاملا دگرگون شده است؟

بله، سید جلال حسینی اضافه شده و دو مربی خارجی که در مورد مربی گلر حرف دارم.

چه طور؟

من به شما می‌گویم مربی گلر ایرانی باشد بهتر است. از لحاظ فنی و به ویژه عاطفی می‌تواند به دروازه‌بان تیم نزدیک شود و یک گلری مثل علیرضا بیرانوند شاید اصلا نیازی به مربی خارجی نداشته باشد. حرف من این است حالا که پول به فوتبال آمده بهتر بود برای انتخاب مربی گلرها، یکی از پیشکسوتان دهه ۶۰ و اوایل ۷۰ را دعوت می‌کردیم.

مثلا چه کسی؟

وحید قلیچ یا بهروز سلطانی که بهروز سلطانی اولین عقاب آسیا بود. همه به اشتباه تصور می‌کنند اولین عقاب آسیا احمدرضا عابدزاده بوده است در حالی که این طور نیست. بهروز نه اینکه همبازی من باشد اما عقاب محوطه جریمه بود و هیچ کس نمی‌توانست با حضور او سر بزند. دروازه‌بان ملی پوشی که تجارب زیادی دارد و البته این نظر من است. باید به نظر یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تیم احترام گذاشت.

په په مربی بدنساز چه طور؟

به شخصه با مربی بدنساز خارجی موافقم. ما فصل گذشته با مشکلات بدنی زیادی روبرو شدیم. از دقیقه ۶۰ بچه‌ها می‌افتادند و این اصلا جالب نبود. افت بدنی یک طرف و مصدومیت‌های گاه و بی گاه کمر تیم را شکست. من رزومه مربی بدنساز اسپانیایی را دیدم و متوجه شدم مربی با دانشی است. یک زمانی ما در پرسپولیس آقا ولی صالح نیا و پرویزخان کماسی را داشتیم که در تپه‌های داوودیه با ما کار می‌کردند.

اما خیلی‌ها هم معتقدند شاید آن تمرینات بدنسازی علمی نبوده باشد؟

نه موافق نیستم. اگر علمی نبود پرسپولیس همه تیم‌ها را بیچاره نمی‌کرد. موتور ما بازیکنان دهه ۶۰ تازه از دقیقه ۶۰ مسابقات روشن می‌شد. خیلی می‌دویدیم و علی آقا پروین هم همین را می‌خواست. همه بچه‌ها بدن‌های ساخته و پرداخته ای داشتند و حالا هم انتظار این است که پرسپولیس از لحاظ بدنی کم نیاورد. به نظرم در این مورد یحیی گل محمدی تصمیم بسیار درستی گرفت.

حالا گل محمدی باید یک دستیار به عنوان جانشین حمید مطهری انتخاب کند. نظر شما چیست؟

باید بپذیریم که فوتبال واقعا علم شده است. فصل گذشته انصافا نقش گابریله پین در قهرمانی استقلال مشهود بود. شنیده ام آقا یحیی هم دنبال مربی اسپانیایی یا پرتغالی است. من به حمید مطهری هم خسته نباشید می‌گویم و برای او آرزوی موفقیت در تیم خوب و دوست داشتنی نساجی مازندران را دارم. امیدوارم آقای گل محمدی بتواند یک مربی فنی و با شخصیت به پرسپولیس بیاورد تا انشالله جام قهرمانی را بالای سر ببریم.

با این تیم به قول همه کهکشانی خیلی شانس پرسپولیس بیشتر شده یا جمع کردن این همه ستاره دردسرهای بیشتری دارد؟

خرید بازیکن در تابستان عالی بوده و دست آقای درویش و گل محمدی درد نکند. این بازیکنان من و همه پرسپولیسی‌ها را امیدوار کرده اند و من به چشم دردسر به این ماجرا نگاه نمی‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار