واکنش اعضای شورای شهر تهران به گزارش درآمد هزینه شهرداری

تهران (پانا) - گزارش درآمد هزینه دوماهه شهرداری در صحن شورا ارائه و اعضا نسبت به آن واکنش نشان دادند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش اعضای شورای شهر تهران به گزارش درآمد هزینه شهرداری

حبیب کاشانی در هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید بیش از هشت هزار میلیارد تومان در فروردین و اردیبهشت ماه محقق می‌شد، اظهار کرد: دو هزار و ۸۳ میلیارد تومان به میزان ۲۴.۸۲ درصد از بودجه پیش بینی شده در این مدت محقق شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از مبلغ پیش بینی شده عقب است، تصریح کرد: باید شورا تلاش کند که شهرداری در تحقق بودجه موفق شود. گزارش مطرح شده مچ گیری نیست بلکه شرح عملکرد است تا کمک شود بودجه های اعلام شده را بتوانیم محقق کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان از محل جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ حاصل شده است، یادآور شد: به کار بردن کلمه شجره خبیثه در رابطه با جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ که از گذشته وجود داشته، موجبات ناراحتی کارکنان شهرداری را فراهم کرد. من این گزارش را ارائه خواهم کرد تا مطالعه و ابهامات برطرف شود.

کاشانی با بیان اینکه ما باید درآمد پایدار برای شهر کسب کنیم، خاطرنشان کرد: درآمد ناپایدار ما ۷۲ درصد و درآمد پایدار ۲۸ درصد است لذا باید تلاش ما این باشد که در شورای ششم میزان درآمد پایدار را به ۵۰ درصد برسانیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ۲۴۰ هزار پلاک در سطح کشور و ۷۸ هزار پلاک در تهران دستور قلع دارند، تصریح کرد: اگر شهرداری به دنبال درآمد از این محل بود، دستور قلع نمی داد و جریمه دریافت می کرد.

وی با اشاره به هزینه تملک دارایی سرمایه ای و مالی، اظهار کرد: ۴۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان ابلاغ و هشت میلیارد تومان در بخش نقدی محقق شده است. همچنین ۴۵ هزار میلیارد تومان در بخش هزینه غیر نقدی ابلاغ شده که ۱۴ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

ابوالفضل فلاح، معاون شهردار تهران در واکنش به گزارش مالی فروردین و اردیبهشت ماه که از سوی حبیب کاشانی خزانه دار شورا ارائه شد، با بیان اینکه گزارش سه ماه ۱۵ تیرماه تقدیم خواهد شد، اظهار کرد: گزارش هایی که ارائه شد بر اساس منابع دو ماهه بود که مصارف سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و درآمد دو هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش شد حداکثر استفاده از منابع حداقلی شود، خاطرنشان کرد: در سه ماه ابتدایی ۸۰۰ میلیارد تومان کمتر هزینه کردیم و به جای اینکه به مردم فشار وارد کنیم خود تحت فشار قرار گرفتیم که بهینه مصرف کنیم. زیرساخت ها را به گونه ای فراهم کردیم که میزان کمتری اعتبار هزینه شود.

وی با اعلام اینکه میزان درآمد ۶ هزار میلیارد تومان و با احتساب آورده هفت هزار میلیارد تومان است، یادآور شد: شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و مانده مصرف نیز داشتیم.

فلاح با بیان اینکه در این ایام فروش ملک نداشته ایم، گفت: تمام پرداخت ها صرفا از منابع درآمدی بوده است. مالیات بر ارزش افزوده مانده از سال قبل به راحتی جذب نمی شد اما خوشبختانه هزار و ۴۰ میلیارد تومان بدهی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را جذب کردیم.

وی با اشاره به پرداخت چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق، تصریح کرد: علی الحساب افزایش حقوق در خردادماه پرداخت شده است و هزار و ۱۰۰ نفر از رانندگان اتوبوس پاداش پایان خدمت و سنوات دریافت کردند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان از محل تملک، ۷۳۱ میلیارد تومان در بخش عمرانی، ۹۷۱ میلیارد تومان بابت دیون به بانک ها بابت اوراق مشارکت بوده است. یک ریال از بازپرداخت اوراق عقب نمانده ایم که مورد توجه بانک مرکزی نیز قرار داشت.

وی با تأکید بر اینکه در مجموع یک ریال وام دریافت نکردیم، یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان بابت پیش پرداخت خرید اتوبوس پرداخت کرده ایم و از دو هزار چرخ، تعداد هزار چرخ تحویل داده شده و پول آن نیز پرداخت شده است. علاوه بر این قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خرید قطعات اتوبوس منعقد و ۲۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

فلاح با بیان اینکه تمام امکانات موجود در حال بررسی است که ماحصل آن را در ماه های آینده ارائه خواهیم داد، گفت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش غیرنقدی درآمد داشته ایم که به دلیل مسائل فنی هنوز ثبت نشده است.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم در واکنش به گزارش مالی فروردین و اردیبهشت ماه که توسط حبیب کاشانی خزانه دار شورا ارائه شد، گفت: میزان تحقق درآمد در دو ماه ابتدایی سال هشداری است که شهردار با هنر تأمین منابع تا پایان سال بتواند اعتبارات را محقق کند.

وی ادامه داد: گفته شده که احکام قطعی کارکنان از این ماه صادر می شود و این اتفاق بسیار خوبی است تا بدانیم میزان افزایش حقوق کارکنان چه میزان بار مالی دارد.

بیشتر درآمد شهرداری در زمستان محقق می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دو ماه ابتدایی معیار نیست، گفت: بیشتر درآمد ما در فصل زمستان خواهد بود و این گزارش تنها دستاورد این مدت بوده است.

جعفر بندی شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با بیان اینکه اختلاف فاحشی را نسبت به مبلغ مبنای دو ماهه شاهد هستیم، گفت: شهرداری توجه ویژه ای به بودجه داشته باشد و بازتعریفی از سیاست ها را در دستور کار قرار دهد.

وی تأکید کرد: ضعف ها و نواقصی وجود دارد که اگر علاجی برای آن پیدا نشود، شهرداری در تأمین منابع مالی با مشکل مواجه خواهد شد.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز ابراز امیدواری کرد که روند تحقق بودجه اصلاح شود و در این خصوص گفت: هر کمکی که شورا بتواند به شهرداری ارائه دهد که این بودجه محقق شود، کوتاهی نخواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: باید بازنگری جدی در کمیسیون برنامه و بودجه صورت بگیرد و درآمدها و هزینه ها شفاف ارائه شود.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید مشخص شود که تحقق ۲۴ درصدی اعتبارات دو ماه ابتدایی نسبت به سالهای قبل چه وضعیتی دارد، گفت: گزارشی در روزنامه آفتاب یزد منتشر شد که شهرداری شهرفروشی می کند که حقوق پرداخت کند اما هیچ گونه شهر فروشی ثابت نشده است. این میزان ناامیدی که اصلاح طلبان اصرار دارند آن را القا کنند، دشمنان قسم خورده به این میزان اصرار ندارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه نگرانی های دلسوزانه قابل پذیرش است و تقاضا داریم شهرداری توجه داشته باشد، تأکید کرد: روال مثبتی در بودجه در پیش است. اگر گزارش سه ماهه ارائه می دادیم می توانستیم ارزیابی بسیار بهتری داشته باشیم.

محمد آخوندی افزود: اگر بخواهیم سه ماهه ابتدایی امسال را با مدت مشابه سال قبل مقایسه کنیم وصول درآمد تقریبا یکسان بوده است و درآمد بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سه ماه بوده است.

وی با بیان اینکه بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی را برای شهرداری مصوب کرده ایم، خاطرنشان کرد: خود ما در شورا در این زمینه شهرداری را ملکف کرده ایم که ۱۰ هزار میلیارد تومان از تحقق درآمدها غیرنقدی باشد.

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درآمد در بخش غیرنقد صفر است و باید منابع غیرنقد با قوت مورد پیگیری قرار بگیرد تا پروژه های شهری اجرا شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضا اعلام کرد: در مدیریت قبل شهردار تهران به عنوان رئیس عالی درآمد جلساتی را با مناطق برگزار می کرد و پیشنهاد می کنیم در این دوره نیز ستاد به صورت هفتگی در سازمان ها، مناطق و شرکت ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیگیری وصول مطالبات از اشخاص نیز می تواند در تحقق درآمدها اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در سه ماه ابتدایی هر سال باید ۱۷ درصد محقق شود که کمتر از ماه های آینده سال است. امیدواریم بتوانیم کسری را جبران کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار