فعالیت 284 پایگاه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در طرح جبران و تثبیت یادگیری

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد 284 پایگاه در طرح جبران و تثبیت یادگیری فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 284 پایگاه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در طرح جبران و تثبیت یادگیری

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید‌علیرضا موسوی نژاد، صبح امروز، در آیین افتتاحیه طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی استان، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در نظر دارد برای اولین بار در کشور، با اختصاص سرانه ویژه به ازای هر دانش‌آموز و با مشارکت خیرین و گروه‌های جهادی، با اجرای طرح «مدرسه تابستانی» اُفت تحصیلی دانش آموزان را در ایام کرونا، جبران کرده و تابسـتانی طلایی برای دانش آموزان ابتدایی بهارستان علم و ادب رقم بزند.

وی،با اشاره به افتتاح دومین طرح جبران و تثبیت یادگیری در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز، تصریح کرد: قریب به یک هزار معلم زن و مرد استان در این امر مشارکت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که مرحله اول طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی از 16 بهمن سال گذشته آغاز و تا خردادماه سال جاری تداوم داشته است، عنوان کرد: مرحله دوم این طرح، از امروز آغاز می شود و تا دوازدهم شهریور ماه سال جاری ادامه می یابد.

نماینده وزیرآموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت 284 پایگاه در طرح فوق، یادآور شد: در مرحله دوم اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری، 15هزار و 344 دانش آموز دختر و پسر اول تا ششم ابتدایی استان که در نوبت دوم عملکرد، نیاز به تلاش بیشتر و قابل قبول کسب کرده اند، در این طرح ثبت نام می شوند که از این تعداد 8 هزار و 744 نفر پسر و 6 هزار و 600 نفر نیز دختر باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از تولید بسته آموزشی «آسان بخوانیم و روان بنویسیم» به منظور تقویت مهارت خواندن و نوشتن در استان خبر داد و اضافه کرد: این بسته آموزش به تعداد دانش آموزان طرح تکثیر و به شهرستان ها و مناطق استان توزیع شده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که دانش آموزان دختر و پسر ابتدایی مناطق روستایی و عشایری، در پایگاه های روستا مرکز آموزش می بینند، خاطرنشان کرد: روستاهایی که دسترسی به پایگاه های روستا مرکزی نداشته باشند، آموزش آنها توسط راهبران آموزشی و تربیتی پیگیری می شود.

به گفته موسوی نژاد، دانش آموزان دختر و پسر ابتدایی دوره اول ابتدایی، دروس فارسی و ریاضی را به مدت 2 روز و هر درس را حداقل 2 جلسه در هفته و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی نیز دروس فارسی، ریاضی و علوم را طی 3 روز و هر درس را حداقل 2 جلسه در هفته آموزش می‌بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار