عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ماجرای اجاره خانه از سوی شهرداری تهران به مردم چیست؟

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به ماجرای اجاره خانه از سوی شهرداری تهران واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای اجاره خانه از سوی شهرداری تهران به مردم چیست؟

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله شهید صدوقی و لعن و نفرین نثار قاتلین ایشان و قاتلین 290 نفر از مسافران بی‌گناه پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که توسط دژخیمان آمریکا در خلیج فارس رخ داد، طی تذکری گفت: تذکرم حالت سوالی دارد. در رسانه‌ها خبری دیدم که بعدا اطلاعیه شده و آرم شهرداری هم در این اطلاعیه وجود دارد. بحث ثبت‌نام کسانی که درخواست منزل استیجاری در برخی محلات محروم و‌ مناطق جنوبی شهر تهران دارند و اینکه قرار است شهرداری مسئولیت واگذاری این اماکن استیجاری را بر عهده بگیرد؛ یعنی اکنون به مرحله اجرا رسیده و سایت معرفی کردند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم جریان چیست و شهرداری در این موضوع چه نقشی دارد و آیا قرار است این واحدها ساخته شود یا آماده بوده و قرار است به مردم واگذار شود. ساز و کار آن چیست؟ آیا بار مالی برای شهرداری خواهد داشت یا نه؟ تجربه‌های گذشته نشان داده دوستان دیگری که در این زمینه اعلام آمادگی کردند بعدا خود را کنار کشیدند و همه مسئولیت روی دوش شهرداری تهران افتاده است.

امانی اضافه کرد: کار جدیدی است و سابقه نداشته چون بر اساس سیاست‌های کلی نظام معمولا گفته می‌شود کارهای تصدی‌گری و اجرایی به بخش خصوصی و مردم واگذار شود؛ الان کار به جایی رسیده که مجموعه‌هایی مثل اتاق تعاون، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران قرار است اجاره‌داری کنند و به مردم خانه اجاره دهند؟ اینها قدری نقض غرض هم با اصل 44 و هم سیاست‌های کلی نظام در مورد واگذاری به مردم است. لطفا دوستانی که در جریان هستند توضیح دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار