شهید سخاوتمندی که در ۱۹ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید

کرج (پانا) - جهانگیر گروسی یکی از شهیدان دوران دفاع‌مقدس که در جوانی به شهادت رسید این شهید بزرگوار فرد زرنگ، شوخ‌طبع و سخاوتمندی بود. وی کمک به دیگران را بسیار دوست داشت و به تمام دوستان و آشنایان کمک می‌کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
شهید سخاوتمندی که در ۱۹ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید

زینب گروسی، خواهر شهید جهانگیر گروسی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «شهید گروسی متولد 1345 در تهران و ساکن محمدشهر کرج بود. این شهید والامقام تا مقطع متوسطه تحصیل کرد و مجرد بود که در دوران دفاع مقدس به جنگ رفت که از آخرین اعزام کنندگان سپاه و نوع عضویتش بسیجی بود.»

وی افزود: «من در آن زمان هنوز متولد نشده بودم، برادرم دومین فرزند خانواده بود، اما از پدر و مادرم شنیدم که او بسیار فرد زرنگ، شوخ طبع و سخاوتمندی بوده است. وی کمک به دیگران را بسیار دوست داشت و به تمام دوستان و آشنایان کمک می‌کرد به گونه‌ای که وقتی با پدرم به جایگاه سوخت می‌رفت، مقداری پول داخل داشبورد ماشین می‌گذاشت که مبادا پدرم دستش خالی باشد.»

گروسی در پایان اضافه کرد: «مادرم می‌گوید آنقدر دست و دلباز بود که اگر برای خرید میوه بیرون می‌رفت، در راه برگشت تا به خانه برسد به همه کودکانی که می‌دید میوه می‌داد و سرانجام در 30 بهمن سال 1364 در عملیات فاو - والفجر ۸ به شهادت رسید که محل گلزار این شهید بزرگوار در بی بی سکینه صفادشت است.»

دانش‌آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار