مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

یقین دارم یک انقلاب فرهنگی بزرگ به برکت نماز در استان فارس ایجاد می‌شود

توجه به امر اقامه نماز، پیوست تمام فعالیت‌های تعلیم و تربیت در استان فارس قرار گیرد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به میزبانی این استان در برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در سال تحصیلی 1402- 1401 تاکید کرد یقین دارد یک انقلاب فرهنگی بزرگ به برکت نماز در استان فارس ایجاد می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۱۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
یقین دارم یک انقلاب فرهنگی بزرگ به برکت نماز در استان فارس ایجاد می‌شود

جلسه شورای نماز با عنوان هیات اندیشه‌ورز نماز، در اداره کل آموزش و پرروش فارس با حضور مدیرکل و اعضای شورای معاونین این اداره و قائم‌مقام ستاد اقامه نماز استان فارس، امروز برگزار شد.

محمدخلیل عسکری با توجه به بخشی از دستور جلسه مبنی بر بررسی چگونگی توسعه و تجهیز نمازخانه‌ها در مدارس، بر اهمیت تاثیرگذاری نمازخانه‌ها تاکید کرد و گفت: باید در قدم اول، بستر اقامه نماز را در مدارس فراهم کنیم چرا که توجه به نماز، ماموریت اصلی همه ما است.

وی افزود: قدم اول را باید با اخلاص برداریم، باید اول گفتار و عمل را در خودمان یکی کنیم تا بتوانیم نقش موثر تربیتی برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای برنامه اجلاسیه سراسری نماز، باید برنامه‌ای تعریف شود و در تمام برنامه‌های سال آتی مقوله نماز گنجانده شود، و نماز در تمام برنامه‌های ما حول سه محور دانش‌آموز، معلم و اولیا باشد.

عسکری با بیان اینکه اگر شرایط را مهیا کنیم و روی فطرت کار کنیم و اخلاص در عمل باشد، نتایج مطلوب از امور حاصل می‌شود، گفت: هرچه نیت ما در انجام امور به ویژه امور تربیتی خالص‌تر باشد، قدرت ماندگاری و جذب آن‌ بیشتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش و جایگاه نمازخانه‌ها مدارس، گفت: هیچ جا هیچ نمازخانه‌ای نباید تغییر کاربری بدهد و نمازخانه‌ها با حمایت نوسازی و مجمع خیرین مبتنی بر چهارچوب مشخص شده، تجهیز شوند.

وی با تاکید بر اینکه نماز، باید اولویت اول استان باشد تا فضای آرامش در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد شود، گفت: نماز جمعه باید پر از دانش‌آموز و معلم باشد و به نقش شهدا و وصیت‌نامه شهدا در توصیه به نماز باید توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سه تا تشکل بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی با محوریت بسیج دانش‌آموزی در حال فعالیت و کار هستند، گفت: همه فعالیت‌ها باید با تفکر بسیجی باشد؛ یقین دارم یک انقلاب فرهنگی بزرگی به برکت نماز در استان فارس ایجاد می‌شود.

عسکری بااشاره به عبارت (اَخلِصِّ العَمَل) گفت: مروجین نماز باید ابتدا خودشان عامل به اقامه نماز باشند و اخلاصشان را بالا ببرند.

عسکری با اشاره به ظرفیت‌های مختلف همه دستگاه‌ها گفت: کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های مختلف دستگاه‌ها در امر ترویج و توجه به اقامه نماز می‌تواند در نهادینه کردن این امر مهم در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در فعالیت‌ها سن، جنسیت و مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان در نظر گرفته و متناسب با آن برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

عسکری تاکید کرد: در پروژه مهر، جشنواره ها، مسابقات و... توجه به اهمیت و اقامه نماز بعنوان یک اصل قرار گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: تعداد ۳هزار و 757 نمازخانه در مدارس استان فارس وجود دارد که تعداد ۲هزار و 686 نمازخانه مستقل و مابقی بصورت کلاسی هستند.

علیرضا شادباش با اشاره به مشخص شدن وضعیت کلی نمازخانه‌ها به منظور تجهیز و اصلاح آن‌ها افزود: نمونه برگ الکترونیکی طراحی شده که در اختیار مسئولان آموزش و پرورش مناطق برای تکمیل اطلاعات نمازخانه‌ها قرار داده می‌شود.

وی گفت: جلسه شورای نماز هیات اندیشه ورز نماز آموزش و پرورش فارس با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و اعضای شورای معاونین اداره کل، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس و دیگر اعضای این شورا با موضوع چگونگی توسعه نمازخانه ها و بررسی شیوه‌های جذب و دعوت دانش‌آموزان به نماز برگزار شد که در آن سایر اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

خبرنگار: سیده مریم ترابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار