رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام کرد

درخشش ایران با رویکرد دیپلماسی آموزشی انقلابی و کنشگرانه در اجلاس‌های قطر و پاریس

تهران (پانا) - نمایندگان آموزش و پرورش با رویکرد دیپلماسی آموزشی انقلابی و کنشگرانه و با پرهیز از خودانزوایی و صرفا برای تجلی‌گری نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی در موضوع دگرگونی آموزش، در اجلاس‌های قطر و پاریس با موفقیت حضور یافتند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
درخشش  ایران با رویکرد دیپلماسی آموزشی انقلابی و کنشگرانه در اجلاس‌های قطر و پاریس

مهدی فیاضی، در خصوص سمینار دگرگونی آموزش در پساکرونا، اظهار کرد: در اجلاس سران کشورها در سازمان ملل و در نیویورک در مهر ۱۴۰۱به دلیل اثرات جهانی کرونا، «اجلاس دگرگونی آموزش» برگزار خواهد شد، لذا در راستای غنی‌سازی محتوای این سمینار، تاکنون ۳پیش اجلاس بانکوک( مجازی)، اجلاس قطر(مجازی) و اجلاس حضوری پاریس از سوی یونسکو برگزار شد که البته هیچ سندی در این اجلاس‌ها تولید و تصویب و ابلاغ نشد و صرفا تجمیع دستاوردها و ایده‌های آموزشی کشورها در پساکرونا برونداد پیش اجلاس‌ها بوده است.

وی افزد: نمایندگان آموزش و پرورش با رویکرد دیپلماسی آموزشی انقلابی و کنشگرانه نه منفعلانه و اهتمام الهام بخشانه نه واردات کننده و با پرهیز از خودانزوایی و صرفا برای تجلی‌گری نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی در موضوع دگرگونی آموزش در اجلاس‌های قطر و پاریس با موفقیت حضور یافتند.

فیاضی ادامه داد: ماحصل حضور هیئت ایران در فرصت مفید سه و نیم روزه، ۱۸ برنامه فشرده و ارزشمند بود که شامل؛ ملاقات‌های دوجانبه با کشورها و سخنرانی در پنل فرعی و حضور در رویدادهای موازی و اعلام کتبی مواضع در اجلاسیه و برنامه‌ریزی برای مدرسه سعدی ایران در پاریس بود. بنابراین با اعلام موضع ایجابی با معرفی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برخی دستاوردهای ارزشمند مرتبط و اعلام موضع سلبیِ چرایی رد مفادی از توصیه نامه۲۰۳۰ دنبال گردید.

وی اضافه کرد: از همه مهم‌تر و در اقدامی نادر و ستودنی دفترچه مکتوب ۸ صفحه‌ای نظرات تخصصی ایران در۶محور اجلاس و در مورد عدم اقبال ایران از مفاد مربوطه توصیه‌نامه۲۰۳۰ به تعداد ۱۹۲ جلد چاپ شد و به تمام نمایندگی‌های ۱۹۲ کشور جهان در یونسکو تحویل شد و مراحل اخذ مجوز و بارگذاری فایل آن مواضع در قسمت ایران سایت یونسکو در مراحل قطعی شدن است که مواضع ایران را ماندگارتر می‌کند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، تصریح کرد: عناوین و محتوای دستاوردها و ایده‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران با رویکرد ایجابی و سلبی در نشست‌های نخبگانی و متخصصین در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با مشورت نماینده وزارت امور خارجه پیش بینی شده بود که با اتمام سمینار به پیوست فایل آن تقدیم می‌شود.

وی افزود: طبیعتا رعایت اختصار نویسی و اختصارگویی ویژه سمینارهای بین المللی لازم بود و به مرکز بین الملل آموزش و پرورش، توصیه شده است که ان شاء‌الله برای رساندن پیام نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی به جهانیان دیپلماسی آموزشی را از ۲ کانال دولتی و کانال مراکز ممتاز مردم نهاد مدرسه‌ای با صلابت انقلابی و با ظرافت‌های بین المللی توسعه دهد‌ و با هیاهوسازی مغرضین و شایعه‌سازان، خود انقباضی نکنند.

* پیشنهاد به هیئت‌های دیگر کشورها در میزگرد دگرگونی آموزشی در پاریس

بر اساس این گزارش، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور طی نامه‌ای، رؤوس مطالب ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در پیش نشست سران تحول آموزش را به دو زبان فارسی و انگلیسی تقدیم کرد.
متن نامه به این شرح است؛
عالیجناب
باعث افتخار اینجانب است که بروشور حاوی مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مختلف مطرح شده در پیش نشست سران تحول آموزش(9-7 تیرماه 1401 در مقر یونسکو) که برای کشورم حائز اهمیت است، به پیوست تقدیم نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار