مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

هیچ دانش‌آموزی نباید به علت مشکلات مالی از طرح تثبیت یادگیری باز بماند

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت هیچ دانش‌آموزی به علت مشکلات مالی نباید از طرح تثبیت یادگیری باز بماند و در این زمینه بودجه لازم نیز تامین شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
هیچ دانش‌آموزی نباید به علت مشکلات مالی از طرح تثبیت یادگیری باز بماند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در سومین جلسه از سلسله نشست‌ها با مدیران مدارس استان اصفهان در جمع مدیران مدارس شهرستان برخوار اظهار کرد: مدیران و معلمان در دوران کرونا بیش از همیشه فداکاری خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: با وجود مشکلات متعددی که در آموزش و پرورش وجود دارد، نکات بسیار مثبتی در جامعه فرهنگیان وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، آموزش در دوران کرونا در داخل کشور غیرحضوری بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در دوران کرونا زحمات معلمان چندبرابر شد، اما به علت استفاده از فضای مجازی خروجی آموزش افت محسوس پیدا کرد و همه دنیا متوجه شدند که مجهزترین فناوری هم نخواهد توانست جای معلم را بگیرد.

وی افزود: مسائل تربیتی آسیب جبران ناپذیری را در دوران کرونا تجربه کرد ‌که نیاز است با استفاده از فرصت حضوری بودن کلاس‌ها این خلا را جبران کرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: آسیب دیدگان تربیتی و پرورشی ما در دوران کرونا بسیار زیاد شده‌اند که نیاز است به طور جدی در این زمینه ورود پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: اگر منفعل باشیم دچار شکست خواهیم شد و اگر عنصر فعال باشیم، با یاری خداوند پیروز میدان خواهیم بود.

وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر نیز گفت: پیام غدیر باید محور برنامه‌های ما باشد چرا که در فضای جنگ فرهنگی قرار داریم.

ابراهیمی افزود: سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است و قرار بر این است که مدارس تحولی تمام ساحتی به عنوان نمونه در مناطق انتخاب شوند و‌ تمام کادر مدرسه آموزش‌های لازم را برای قرارگرفتن در مدار تحول قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان کرد: همه کسانی که استخدام آموزشی هستند، مشمول رتبه‌بندی هستند و حکم اعضای هیات ممیزی استان و شهرستان‌ها صادر شده است و آماده بررسی مدارک به محض ابلاغ قانون از سوی دولت هستند.

وی گفت: مشکلات سامانه‌ای از قبل، باعث شده که فرآیند پرداخت بروز حق‌التدریس‌ها دچار اخلال شود که تلاش شده این موضوع حل شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پس از حدود یک دهه مسابقات ورزشی همکاران در استان اصفهان احیا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: ۴۳ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که در این زمینه تلاش کرده‌ایم ۳۲ هنرستان همجوار صنعت احداث کنیم و کاروان تجهیز هنرستان‌ها هم با حضور وزیر آموزش و پروش در استان به حرکت درآمد.

وی ادامه داد: کارگروهی برای بهبود امور رفاهی در وزارتخانه و اداره‌کل برای بهبود وضعیت رفاهی همکاران فرهنگی تشکیل شده است.

ابراهیمی گفت: هیچ دانش‌آموزی به علت مشکلات مالی نباید از طرح تثبیت یادگیری بازبماند و در این زمینه بودجه لازم نیز تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در فرآیند جذب نیروی خرید خدمات، نیروها باید فرآیند گرینش و دوره‌های آموزشی را گذرانده باشند که در صورت جذب نیروی جدید حتما این مورد دنبال خواهد شد.

وی گفت: در شهرستان برخوار به دلیل پدیده فرونشست، تعدادی از مدارس غیرقابل استفاده شده‌اند که در این زمینه با مشارکت خیرین ۶ مدرسه آماده افتتاح تا اول مهر به چرخه فرآیند تعلیم و تربیت وارد می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار