حذف تشریفات و افزایش تسهیلات ازدواج

تهران (پانا) - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت طبق بررسی‌ها، حذف تشریفات مراسم ازدواج به علت کرونا و افزایش میزان تسهیلات از مولفه‌های افزایش آمار ازدواج در دو سال گذشته به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۲۹۰۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حذف تشریفات و افزایش تسهیلات ازدواج

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وحید یامین پور در مراسم بزرگداشت هفته ازدواج (جشن وصال) که با حضور رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: هفته ازدواج را با جشن وصال و با شعار ازدواج آسان و آسمانی از امروز آغاز کرده ایم و برنامه های متعددی با مدیریت ادارات کل ورزش و جوانان استان ها از امروز تا پایان هفته ازدواج در کل کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشن نشانگر توجه جمهوری اسلامی ایران به موضوع ازدواج است، ادامه داد: اتفاق خوبی در دو سال اخیر رخ داده و آمار ازدواج بعد از یک دهه که رو به یک افول بوده افزایش پیدا کرده است.

یامین پور تصریح کرد: طبق بررسی ها حذف تشریفات مراسم ازدواج به علت شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان تسهیلات ازدواج که حدود ۴ الی ۵ برابر شده است، از مولفه های این افزایش آمار ازدواج به شمار می رود.

معاون امور جوانان ادامه داد: این جشن ملی متذکر است که علاوه بر مسائل مالی و معیشتی موضوعات فرهنگی و فرهنگ سازی در حوزه ازدواج چقدر می تواند در تایین نرخ ازدواج موثر باشد به طوری که در سال ۹۹ حدود ۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۲ دهم درصد رشد آمار ازدواج داشتیم.

وی همچنین در خصوص فعالیت های این معاونت در حوزه ازدواج گفت: بیش از هفت هزار کارگاه آموزشی پیش از ازدواج، فعالیت بیش از ۴۰۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده، برگزاری ۶ دوره توانمندسازی مدیران، روان شناسان و کارشناسان مراکز مشاوره و شبکه سازی ده‌ها سازمان مردم نهاد مرتبط با موضوعات ازدواج خانواده از جمله این فعالیت ها بوده است که امیدواریم همه این اتفاقات و تلاش ها برای اعتلای ایرانی پاک و پیشرو موثر باشد و ان شاالله توفیق سربازی در راه را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار