نمایش شوگر در تبریز به‌روی صحنه رفت

تبریز(پانا)- نمایش طنز و موزیکال «شوگر» کاری از گروه هنری مش اسماعیل به کارگردانی علیرضا رنجی‌پور، از 2 تیر ماه ۱۴۰۱ در سالن صیامی مجتمع 22 بهمن تبریز به‌روی صحنه رفت.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایش شوگر در تبریز به‌روی صحنه رفت

بهمن تقی‌پور نویسنده این نمایش در جمع خبرنگاران گفت: نمایش شوگر پس از سه سال و اتمام دوران کرونا بدون حضور بابک نهرین بروی صحنه رفت‌.

وی افزود: این نمایش همچنان که از نامش مشخص است، و در جامعه به آن مبتلا شدیم یکی از دردهای روز جامعه است که ما با زبان طنز این درد را به گوش والدین رسانیده و به مردم هشدار می‌دهیم.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: این گروه همواره، دنبال ایجاد فضای شاد در جامعه است و می‌توانیم به جرات بگوییم که این گروه تنها گروهی است که می‌تواند مردم را با سالن‌های تئاتر آشتی دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی دوستان بدون تماشای این نمایش دست به نقد برده‌اند، افزود: ما همیشه از نقد منصفانه و درست استقبال می‌کنیم و معتقدیم که انتقاد موجب پیشرفت ماست و تقریبا با ذائقه مخاطب همراه است ولی جامعه ما کمی جامعه متنوعی است، و سلیقه‌های متفاوتی خواهد داشت و اولویت برای ما اکثریت است و انتقاد بدون تماشای نمایش و بدون اطلاع از محتویات نمایش دست به نقادی برده اند که این بی انصافی محض بوده ودر برخی موارد نیز مغرضانه است.

وی خاطر نشان کرد: این کار در مدت ۲ماه با حضور آقای نهرین تمرین شد که بخاطر برخی مشغله‌های کاری ایشان از همراهی در این نمایش کنار رفتند ،و این اثر دوباره باز نویسی شده و در جمع یک ماهه این‌کار بسته شد که در این نمایش۹ کاراکتر اصلی ایفای نقش کرده و ۱۵ نفر نیز به عنوان گروه رقص و سیاهه لشکر فعالیت دارند، این نمایش ۳ ساعت بوده و تقریبا یک ماه بروی صحنه خواهد بود.

تقی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مخاطبان به نوع ادبیات استفاده شده در نمایش های کمدی انتقاد دارند گفت: نمایش کمدی شاکله‌اش ، استفاده از رقص،موسیقی، بداهه گویی است و برخی از کلمات دو پهلو است، و وقتی این نمایش در ساعات پایانی روز بروی صحنه می‌رود نشان می‌دهد که رنج سنی نمایش برای بزرگسالان است، و مخاطب عزیز بداند که این اثر برای بزرگسالان است.

من بازیگرم و هر نقشی راکه دوست داشته باشم می‌توانم در آن ایفای نقش کنم

امیر حجازی بازیگر این نمایش نیز در ادامه گفت: این نوع نمایش‌ها که شادی آور هستند ذاتشان این است که در بالا بردن نشاط اجتماعی به مردم کمک کنند و با زبان هنر به مشکلات جامعه را که می‌تواند از نظر اجتماعی موجب بی اعتمادی شود را نشان دهد. اعضای این گروه سالهاست که در کنار هم با اولویت قراردادن مشکلات روز بروی صحنه آمده و صدای خود را به گوش مردم رسانیده و از درد جامعه را نیز به زبان می‌آورند.

وی با بیان اینکه همه ژانرها در جامعه نیاز است، افزود: نمایش مدی از نامش مشخص است و شاکله آن، استفاده از رقص،موسیقی، بداهه گویی است و برخی از کلمات دو پهلو است که بازهم هدف صرفا یجاد نشاط در جامعه است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمله در فضای مجازی به وی گفت: من بازیگرم و هر نقشی راکه دوست داشته باشم می‌توانم در آن ایفای نقش کنم، متاسفانه برخی بحث‌هایی درباره هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی می‌شود که مشخص نیست این لقب‌ها از کجا تولید و انتخاب می‌شود، یعنی برای مثال بازیگری که در یک نمایش نقش انسان خیر را بازی می‌کند می‌شود ارزشی؟ یا همان بازیگر یک نقش متفاوت را بازی کند می‌شود غیر ارزشی؟ بجای این حرکات و اینگونه القاب بنظرم باید به سابقه و خدمت این هنرمند توجه شود و سپس درباره ارزشی بودن یا نبودن آنها حرف زده شود.

حجازی در رابطه با علت عدم استقبال مردم از نمایش‌های غیر طنز اظهار داشت: باید قبول کنیم که مردم از غصه بیزار شدند، و متاسفانه فضای کشور هروز به سمت اخبار منفی حرکت می‌کند و مردم دنبال این هستند که حتی برای ساعاتی هم که شده در کنار خانواده بیخیال اخبار منفی شده و نمایش کمدی تماشا کنند.

گفتنی است، این نمایش با بازی امیر حجازی، علیرضا رنجی پور، بهمن تقی پور، نوروز سلیمانی، فاطمه اسمعیلی، الهام نظیری، شیوا تاج، صنم دلسوزی به صحنه می رود.

دیگر عوامل این نمایش، نویسنده، بهمن تقی پور و علیرضا رنجی پور، کارگردان،علیرضا رنجی پور و مدیر صحنه، سیدمرتضی سیدسیوانی، طراح صحنه، امیرحسین رنجی پور، اجرای دکور امیرحسین آقامی، گرافیست، سعید کاظمی و با حضور گروه فرهنگی هنری ملی ایران، است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار