امیرعبداللهیان: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است 

تهران (پانا) - در تماس تلفنی شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت گفت‌وگوهای اخیر در دوحه برای لغو تحریم‌ها بررسی شد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
امیرعبداللهیان: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است 

وزیر خارجه قطر به عنوان میزبان این دور از مذاکرات سه جانبه غیر مستقیم (ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا)، روند مذاکرات را سازنده و مثبت خواند.

وی با اشاره به دیداهای جداگانه‌اش با هیأت‌های مذاکره‌کننده، تأکید کرد: قطر ضمن با اهمیت خواندن این مرحله از مذاکرات، در مسیر تداوم میزبانی گفت‌وگوها تا رسیدن به نتایج مورد نظر جمهوری اسلامی ایران و بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است.

وی افزود: تأکید می‌کنم که ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع‌بینی آمریکا، توافق دست‌یافتنی است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکره‌کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می‌دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع‌بینی مصمم هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار