مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

استان فارس پایلوت هنرستان‌های کشاورزی دانش‌بنیان کشور شد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر حمایت از توسعه هنرستان‌ها گفت‌ استان فارس به‌عنوان پایلوت هنرستان‌های کشاورزی دانش‌بنیان معین شد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
استان فارس پایلوت هنرستان‌های کشاورزی دانش‌بنیان کشور شد

محمدخلیل عسکری در نشست هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شیراز ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: در دولت فعلی در راستای نصیب آموزشی برابر، قرارگاه عدالت تربیتی، منبعث از مبانی سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تبیین عوامل سهیم و موثر در تربیت گفت: همه دستگاه‌ها در قرارگاه عدالت تربیتی دخیل هستند. پس در این راستا، تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها، ذیل سند تحول بنیادین منعقد شد.

عسکری ضمن اشاره به مدارس غیردولتی گفت: این مدارس جزء لاینفک آموزش و پرورش هستند و تعداد زیادی از دانش آموزان را تحت پوشش قرار دارند.

وی گفت: ظرفیت مدارس غیردولتی بسیار زیاد بوده، بنابراین باید بیشتر در بخش‌های مختلف و چندساحتی برنامه‌ریزی داشته باشند.

عسکری تاکید کرد: باید به سمت اصلاح رفتارِ هماهنگ با مسیر قرآنی برویم.

وی خاطر نشان کرد: مدیران، رهبران تربیتی هستند؛ پس باید آنان را حمایت و هدایت کرده و در جهت رفع موانع پیش رویشان اقداماتی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: مدیران مدارس غیردولتی باید شانیت خود و مدرسه را حفظ کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی مجری سندتحول بنیادین است. بنابراین تاکید می‌کنم نسبت به مسائل حجاب و عفاف در حوزه فرهنگیان و دانش‌آموزان جدی باشید.

وی افزود: باید نوع رفتار و فعالیت‌ها، متناسب با مدرسه صالح باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر حمایت از توسعه هنرستان‌ها گفت: استان فارس به عنوان پایلوت هنرستان‌های کشاورزی دانش بنیان معین شد.
رییس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: در امر تعلیم و تربیت توفیق حاصل نمی‌شود مگر با همراهی و همدلی همه ی افراد و مسئولین.

عقیل علیشاهی ضمن اشاره به سند تحول بنیادین گفت: باید این سند مقدس را در مدارس دولتی و غیردولتی اجرا و در جهت تحقق هدف سند را تلاش کنیم.

رییس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به فعالیت‌های مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: مجموعه غیردولتی را یار مدارس دولتی می‌دانیم و دانش‌آموزان توانمند به عنوان خروجی این مدارس هستند که این حاصل دلسوزی و تلاش مسئولین غیردولتی است.

وی تاکید کرد: به جای افزایش تعداد مدارس غیردولتی، پیگیر توسعه متوازن این مدارس هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار