حضور 320 نفر از فرهنگیان کشور در مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت

مشهد (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور با حضور 350 هزار فرهنگی در مرحله اول (منطقه‌ای) برگزار شد. از این تعداد حدود 50 هزار نفر به مرحله استانی رسیدند و در نهایت 320 فرهنگی از مجموع 32 استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور 320 نفر از فرهنگیان کشور در مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت

میکائیل باقری در نشست خبری برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که در سالن همایش‌های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در بخش فرهنگیان یکی از اهداف مهم ما این است که نیروهای مختصص و متعهد را پیدا کنیم. به واسطه این برنامه رقابتی که میان فرهنگیان ایجاد می‌شود انگیزه برای ارتقای دانش آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. وقتی فرهنگیان در چرخه آموزش قرار می‌گیرند یک ارتقای دانش و نگرش پیدا خواهند کرد و به طور خودکار این ارتقای معنوی را به دانش‌آموزان خود منتقل خواهند کرد. باید تأکید کنم از زمانی که این مسابقات بنیان‌گذاری شده، آثار و برکات آن در بخش دانش‌آموزی خیلی نمایان بوده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور با حضور 350 هزار فرهنگی در مرحله اول (منطقه‌ای) برگزار شد. از این تعداد حدود 50 هزار نفر به مرحله استانی رسیدند و در نهایت 320 فرهنگی از مجموع 32 استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

باقری افزود: تفاوتی که این مسابقات نسبت به مسابقات سنوات گذشته دارد در این است که امسال بعد از دو سال که بیماری کرونا شیوع داشت، این دوره را به شکل حضوری برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسابقات کشور را رصد کنیم خواهیم دید که مسابقات قرآنی آموزش و پرورش پشتوانه‌ای است برای مسابقات سراسری قرآن کریم در سراسر کشور که توسط بیش از صد دستگاه اجرایی برگزار می‌شود و خوشبختانه باید بگویم هر جا ما مسابقات‌مان در سطح کارکنان رشد کرده است این رشد را در سطح دانش‌آموزان هم دیده‌ایم و برعکس. بنابراین، ما معتقدیم که یک فرهنگی در هر زمینه‌ای از نظر بینش، دانش، مهارت و کنش ارتقا پیدا کند و داشته‌هایی را کسب کند، این داشته‌ها قطعا به دانش‌آموزان منتقل می‌شود و اثر خود را بر گفتار و رفتار آنان خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار