در گفت‌وگو با پانا:

علیرضا محمد: مدیریت ستاره‌های پرسپولیس کار یحیی را سخت می‌کند

مربیان نباید از بازی‌دادن به بازیکنان پایه بترسند/ باشگاه‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه و مدارس فوتبال بروند

تهران (پانا) - مدافع راست پیشین پرسپولیس معتقد است، مدیریت بازیکنان ستاره ‌این تیم کار یحیی را دشوار می‌کند و اگر به خوبی از این بازیکنان‌ بازی گرفته شود، روی کاغذ از الان باید سرخپوشان را قهرمان دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۹۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا محمد: مدیریت ستاره‌های پرسپولیس کار یحیی را سخت می‌کند

امیرحسین اشرفی/ علیرضا محمد در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به خریدهای پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی گفت: «بدون شک از همین الان روی کاغذ باید پرسپولیس را قهرمان بدانیم. با نفراتی که باشگاه برای تیم جذب کرده، همه هواداران با من هم‌عقیده هستند و همه خوشحال‌اند تیم با دست‌ پر در نقل و انتقالات حاضر شده است. بهتر از این نمی‌شد تیمی در نقل و انتقالات بتواند خوب خرید کند. پرسپولیس از قبل نفرات خیلی خوبی هم داشت و حالا با این خریدها تیم علاوه بر تقویت، قدرتمند هم شده است. حالا باید همه حمایت کنند تا تیم به مسیر قهرمانی‌اش برگردد و با شروع فصل بتوانیم از همان ابتدا امتیازهای لازم را جمع کنیم.»

وی افزود: «البته فراموش نکنیم که این خریدها همان‌طور که دست مربی را باز می‌گذارد، از طرف دیگر تیم را هم تحت‌فشار می‌گذارد. با این خریدها صد درصد هواداران انتظار زیادی از تیم خواهند داشت و این نوع نگاه به بازیکن و مربی هم‌فشار می‌آورد. تیمی که مهره خوب دارد و ستاره‌های زیادی را جذب می‌کند، باید به‌درستی مدیریت شود. مهار این‌همه ستاره خیلی سخت است. کار یحیی و مدیریت کردن این‌همه بازیکن سخت‌تر از قبل است. اگر یادتان باشد ما در آزادی با مهدوی کیا و سرمربیگری یحیی جام حذفی را به سپاهان دادیم. آن موقع هم تیم ما پر از ستاره بود. استیل آذین هم کلی ستاره جمع کرده بود و درنهایت سقوط کرد. حرفم این است که جمع‌کردن بازیکنان ستاره ضامن موفقیت نیست و اگر به‌درستی مدیریت شوند و مربی از آن‌ها بازی بگیرد، می‌تواند به موفقیت منجر شود. مدیریت چنین بازیکنانی سخت است. یحیی گل محمدی کاریزمای کار کردن با بازیکنان ستاره را دارد و امیدوارم مدیریتش را قوی کند و بتواند این کار را انجام دهد.»

بازیکن پیشین پرسپولیس با اشاره به جدایی دستیاران گل محمدی تصریح کرد: «مطهری، فنایی و رحیم‌پور برای پرسپولیس زحمت کشیدند. گاهی اوقات مسائلی رقم می‌خورد که قابل پیش‌بینی نیست. اما مگر پرسپولیس با همین کادر فنی در لیگ ما قهرمان نشد و به فینال آسیا نرفت؟ آن موقعی که پرسپولیس با همین کادر قهرمان شد و به فینال آسیا رسید، چطور مربیان موفقی بودند و با یک نائب قهرمانی کارشان را زیر سوال می‌برند؟ مطهری البته باید می‌رفت. بالاخره او دوست داشت، جایی نفر اول باشد و شانس یک‌بار به سراغ آدم می‌آید و او هم استفاده کرد. در پرسپولیس نشان داد، مربی خوبی است. باید در عمل ببینیم که آیا می‌تواند در نساجی نتیجه بگیرد یا نه. همان‌طور که ساکت الهامی هم بعد از چند سال دستیاری به نساجی رفت و موفق شد این تیم را در جام حذفی قهرمان کند.»

علیرضا محمد بابیان اینکه باشگاه‌ها برای اینکه در نقل و انتقالات متحمل هزینه‌های هنگفتی نشوند باید به سمت سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه و مدارس فوتبال بروند، گفت: «وقتی شنیدم، همه تیم‌ها دنبال سعید صادقی با 28 سال سن به‌عنوان پدیده لیگ برتر بودند، واقعا شوکه شدم. او در سرازیری فوتبال خود قرار دارد. بازیکن پدیده به کسی می‌گویند که بتواند استعدادش را در 18، 19 سالگی به شکوفایی برساند و در لیگ برتر بدرخشد.»

وی اضافه کرد: «در تیم‌های پایه کارکردم می‌دانم که چقدر استعداد در فوتبال ما وجود دارد. خیلی‌ها اصلاً به تیم‌های پایه و مدارس فوتبال هم نمی‌رسند. مربیان ما متأسفانه از بها دادن به بازیکنان جوان می‌ترسند. در امیدهای پرسپولیس هم بازیکنان خیلی خوبی داریم که می‌توانند به تیم بزرگ‌سال کمک کنیم. باید یحیی گل محمدی به این بازیکنان بها بدهد و از بازی دادن به آن‌ها نترسد. باشگاه‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه و مدارس فوتبال بروند. هزینه‌های لیگ برتر و تیم داری در آن بسیار بالاست و از طریق تیم‌های پایه می‌شود بازیکن ساخت و درآمدزایی کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار