اختصاص بودجه ۱۵۰۰ میلیاردی برای فعالیت‌های تابستانی، پرورشی و آموزشی مدارس

شیراز(پانا)- یوسف نوری در شورای آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش بر همه ابعاد جامعه اظهار کرد: آموزش و پرورش در اشتغال، اقتصاد و تولید ناخالص ملی کشور موثر است به طوری که امروز فارغ التحصیل هنرستانی بیکار نداریم در حالی که در مقاطع بالاتر تحصیلی فارغ التحصیلان بیکار داریم.

کد مطلب: ۱۲۸۹۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بودجه ۱۵۰۰ میلیاردی برای فعالیت‌های تابستانی، پرورشی و آموزشی مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال گفت: با حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان، بهره‌وری افزایش می یابد و اگر فعالیت های دانش‌بنیان نباشد، تولیدی نخواهد بود و اگر تولید نباشد اقتصاد و اشتغالی نیست و اعتقاد همه بر این است که اقدامات دانش‌بنیان را باید از سن قبل از دبستان و دوران دبستان شروع کرد که حاصل آن عدالت تربیتی و عدالت اجتماعی باشد.

وی نرخ بازگشت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش در دوره ابتدایی را بیش از 15 درصد عنوان کرد و افزود: این نرخ بازگشت مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها ملموس نیست، لذا در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

نوری با اشاره به روند تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مشکلات ایجاد شده در مسیر اجرای آن، گفت: در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی نباید از الگو‌هایی تقلیدی به ویژه الگوهای غربی استفاده کرد، زیرا ما یک نظام اعتقادی و ایدئولوژیک داریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمیم های جدی و اثر گذار در شوراهای آموزش و پرورش، بیان کرد: در قانون شورا‌ها اجازه تبدیل به احسن داده شده و با استفاده از این ظرفیت قانونی و مشارکت بخش خصوصی، می‌توان از فرسودگی مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان جلوگیری و نسبت به تجهیز و بروز کردن آن‌ها اقدام کرد، اما نباید بودجه مدارس را صرف اینگونه اقدامات کرد، زیرا مدرسه در اولویت است و املاک مدارس هم باید به نفع خود مدارس استفاده شود.

او یکی از اولویت‌های خود را برچیدن مدارس کانکسی دانست و گفت: بیش از 8 هزار مدرسه کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی بالای 10 نفر در کشور داریم و می توان در قالب یک طرح مشارکتی به صورت 20 درصد اعتبار از سوی استان‌ها و 80 درصد وزارت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت خیرین، مدارس کانکسی را جمع‌آوری کرد.

وی با اشاره به تخصیص 420 میلیارد تومان برای تجهیزات و پروژه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه فرهنگیان در فارس افزود: از این اعتبار باید برای پروژه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه های فرهنگیان استفاده کرد و علاوه بر این می‌توان از سایر منابع قانونی و کمک خیرین نیز بهره گرفت.

نوری با توجه به اجرای 89 پروژه ورزشی در استان فارس عنوان کرد: آمادگی ایجاد 100 فضای ورزشی دیگر نیز در استان فارس داریم که 50 درصد اعتبار آن از سوی معاونت تربیت بدنی پرداخت می‌شود .

وی با تاکید بر به اهمیت موضوع تربیت بیان کرد: در همین راستا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور برای فعالیت‌های تابستانی، پرورشی و آموزشی تخصیص داده شده است و در قالب قرارگاه عدالت تربیتی در همه استان‌ها از جمله فارس، بیش از 300 گروه جهادی برای فعالیت هایی مانند جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان و ساخت و ساز ساماندهی شدند.

نوری بر لزوم مکاتبه مسئولین استانی برای گسترش نواحی آموزش و پرورش در شیراز اشاره کرد و گفت: در سال جاری از طریق آزمون استخدامی 34 هزار و 813 نفر در آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم جذب می‌شوند و بر اساس مصوبه دولت ، نخبگان بدون آزمون جذب خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با اظهار اینوه بر تربیت معلم براساس سند تحول بنیادین جدی هستیم، ادامه داد: برش استانی سند تحول می‌تواند تدوین شود که استان فارس در این زمینه ظرفیت دارد.

نوری با بیان اینکه باید به عشایر معلم ثابت از همان منطقه و عشاز اختصاص دهیم،از کمک به تامین نیروی مورد نیاز مداری عشایری خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز امروز کلنگ زده و ساخته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار